mitt ex

Killen söker sympati och va möt han av...... FÖRAKT!!

Tänd ett ljus för henne, :rolleyes:

Interceptor skrev:
2474467 Det e väl inget att snyfta över, du valde väl att lägga ut den själv.
Va glad om du blir av med aset.

Hmm brukar du kunna sälja delar från din hoj som har blivit inlöst
av försäkringsbolaget?

Ne just det, annonsen på blocket är från Skoterdelar.se = företag som
köpt hojen av FB.

Att han snyftar beror kanske på att han fick hojen stulen, och nu kan man
köpa den i delar?

cleaner skrev:
2474534 Hmm brukar du kunna sälja delar från din hoj som har blivit inlöst
av försäkringsbolaget?

Ne just det, annonsen på blocket är från Skoterdelar.se = företag som
köpt hojen av FB.

Att han snyftar beror kanske på att han fick hojen stulen, och nu kan man
köpa den i delar?

Inget att snyfta över,den va ju försäkrad och busan e en av de fulaste mc som tillverkats så det kanske e enda chansen att bli av med den..att få den stulen.

Freedom skrev:
2475667 Ram utan papper! Luktar skumt lång väg.
Absolut inte, det finns ramar som är utskrotade, som är stulna och avregistrerade och sedan återfunna etc. Papper finns säkert, registreringsbevis är det nog sämre med. Den säljs ju trots allt av ett företag

HanneZ skrev:
2475678 Absolut inte, det finns ramar som är utskrotade, som är stulna och avregistrerade och sedan återfunna etc. Papper finns säkert, registreringsbevis är det nog sämre med. Den säljs ju trots allt av ett företag
Om nåt är utskrotat så ska det inte gå att sälja, avreggat har ju ett papper i historiken och stulet är stulet och osäljbart. Allt som är ärligt oavsett bakgrund har eller går att få ett papper på. Allt annat är oseriös verksamhet, om företaget är seriöst så fixar man papper och historik på prylarna man säljer.

Freedom skrev:
2475699 Om nåt är utskrotat så ska det inte gå att sälja, avreggat har ju ett papper i historiken och stulet är stulet och osäljbart. Allt som är ärligt oavsett bakgrund har eller går att få ett papper på. Allt annat är oseriös verksamhet, om företaget är seriöst så fixar man papper och historik på prylarna man säljer.
Självklart går det att sälja skrotat!

Stulet som är stulet går att köpa när det återfunnits, det har det skrivits om flera gånger på sh. Som jag skrev så menar dom säkert det inte finns ett giltigt registreringbevis för ramen, papper för mig är ett kvitto.

HanneZ skrev:
2475707 Självklart går det att sälja skrotat!

Stulet som är stulet går att köpa när det återfunnits, det har det skrivits om flera gånger på sh. Som jag skrev så menar dom säkert det inte finns ett giltigt registreringbevis för ramen, papper för mig är ett kvitto.

HanneZ har rätt. Ram utan papper betyder i det här fallet att ramen säljs oreggad (ej regbevis). Antar att du får papper på att ramen är köpt ärligt så att du tex kan byta den snea ram som sitter på den busa du kör i dag mot denna.

Dock är väl inte utskrotad, utskrotad för gott. Har för mig man kan göra en ursprungskoll och på så sätt plocka upp den i register igen med de gamla uppgifterna.

HanneZ skrev:
2475707 Självklart går det att sälja skrotat!

Skrotat innebär att fordonet är förstört och lämnat till återvinning i mina ögon. Om en ram är ärlig så går det alltid att få ett regbevis på den, visst jag kan sälja stulna grejor och få köparen och tro att det är ärliga saker bara för att jag skriver ett kvitto. Jag vill inte hacka ner på någon i denna tråd, jag vill bara få er uppmärksammade på att det säljs allt för mycket stulna hojdelar via nätet. Det är frestande att köpa en del billigt till hojen när man klotat, nästa gång kanse det är din hoj som säljs i delar.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla