Mitt band har damp i studion

Tycker inte att det låter sååå fördjefligt. :confused:

Den som tycker att det där låter illa borde ha hört när jag och en jobbarkompis skulle köra ett litet blues-jam med chefen. Jag kan spela lite bas och min jobbarkompis är en duktig gitarrist, chefen spelade gitarr hellre än bra. Han spelade högt, jättedistat och använde sig bara av en sträng. Han följde såklart varken någon rytm eller tonart. Det var svårt att ens försöka få något flyt i kompet...

honkiie skrev:
http://media.putfile.com/elmatogrosso-pippilangstrumptheme

Vi var å lekte lite i studion och hade damp när våran bassist började spela pippi långstrump på en sträng. en sak ledde till en annan och vi filmade med digitalkameran och gjorde vårt bästa för att allt skulle låta förjävligt. Enjoy :tummenupp

Ni lyckades! Jag är tondöv utan dess like men jag skulle nog göra de bättre! :huvet

saltvatten skrev:
skjut trummisen
Det är inte våran riktiga trummis, våran riktiga trummis jobbade. Han som spelar trummorna spelar gitarr i vanliga fall, våran riktiga sångare kunde inte heller komma så han fick sjunga och spela trummor samtidigt :)

Rikkard skrev:
Spelar ni möjligtvis deathmetal i vanliga fall? :rock
Vi spelar väl ganska simpel riffbaserad rock, lite tyngre, försöker köra typ rage against the machine/tool aktiga riff och sångaren sjunger oftast nå meningslös rapakalja, orken att skriva texter som betyder nånting, det första man hittar som låter bra får vara kvar :tummenupp

Då vi engagerat oss till nån seriös inspelning av en seriös låt så kan jag lägga upp den också, låter nog hyfs bättre än pippi långstrump, det var mest för att det var roligt och fult. Annars hade vi spelat in den med inspelningsutrustningen istället för digitalkameran :)

Last edited:
Inget Vidare... släng upp en "riktig" låt ni har spelat in i stället!

Magoozi skrev:
Inget Vidare... släng upp en "riktig" låt ni har spelat in i stället!
Som sagt, den är endast och enbart gjord med glimten i ögat, våra vanliga låtar låter inte likt den på något sätt. Vi har inte spelat in nån seriös låt "ordentligt", mest bara för att komma ihåg den när vi gjort klar låten men när vi engagerat oss ordentligt nån gång och spelat in på riktigt så ska jag lägga upp.

Ja det där var nog tamefan det bästa jag hört på länge

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...