Video Mitt andra åk i Hot Rod Hayrides Hillclimb-tävling i England.

Znabb

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2007
Hoj
Honda CB450 K0 Black Bomber 1966, Honda CB 450 K1 1968, Honda CB 450 K2 1969, Honda CB 450 K5 1975 (i delar)
Hade bestämt mig för att ta det lugnt i Hillclimb-racet eftersom jag hade 160 mil hem och hojen är 44 år gammal men på startlinjen började uppenbarligen hornen växa ut. Slutade 2:a totalt.
Var lite svårkört eftersom bilarna, som körde före oss, rev upp ganska stora stenar ur grusvägen.

Är det du eller motorn som pustar ut efter att du stängt av hojen där på slutet? :tummenupp

Samma sorts "blinkersknapptics" som jag har...:)

Nostalgikick när jag ser dina handtag!!!:tummenupp:)

Ja, bra kört också, kul att lufta gamla reliker :)

Kul med lite nya erfarenheter så:tummenupp Bråkar blinkersen med dig?

Räknade ihop 17 kontroller på att den var av innan starten där:tungan

Esquire, det är jag som pustar ut. Bilarna som körde före oss rev upp stora stenar ur grusvägen så det blev lite väl spännande emellanåt. :)

Dominator91, jag visste att det var en skarp högersväng mitt i banan och ordningssam som man är ville jag ju förbereda mig på att slå på blinkersen. Nä, det är som Nikasilnorr är inne på blinkersknapps-tics jag har.

Ascoolt!!!! Jag vill jag med!! :)

Kom du två för att du körde näst jämnast tider eller hade du andra bästa tid? Coolt. Önskar att det fanns mer sånt här i Sverige, eller att jag skulle lära mig var de lekfulla rejsen går.

Näst znabbaste tid. :)
Tävlingen var för hojar 1969 o äldre o bilar 1966 o äldre.

Här är en del av hojarna som körde. Bl.a. två Bsa, två Harleys och en Ariel crosshoj.
IMG_0266-1024.jpg

Den hoj som startade före mig i första åket vurpade rätt ordentligt i högerböjen. Efter omplåstring kunde dock killen köra hojen tillbaka till Hayride eventet.
IMG_0269-1024.jpg

Den här bilen var ute i skogen och vände.
IMG_0268-1024.jpg

Det tråkigaste var dock att en bil sladdade ut bland publiken så att tävlingen fick avbrytas. Turligt nog så klarade sig åskådaren undan med en hjärnskakning.

Last edited:
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back