Mitsu Galant -93 med 18 ägare...?

skoteridioten skrev:
2045202 Funderar på att köpa bil, och allt verkade ok..tills jag kollade upp den på vv.se och fick se att det står 18 ägare på den.

http://www.blocket.se/vi/7593132.htm?ca=6_s

Skulle ni ha vänt ryggen till eller?

Själv så gillade jag bilen, men som sagt..18 ägare? :gnissla

Häng inte upp dig på det där, alla bilhandlare är inräknade. Så räkna med runt 8-10 privatägare på 12 år och du har helt plötsligt en bra historia :tummenupp

skoteridioten skrev:
2045202 Funderar på att köpa bil, och allt verkade ok..tills jag kollade upp den på vv.se och fick se att det står 18 ägare på den.

http://www.blocket.se/vi/7593132.htm?ca=6_s

Skulle ni ha vänt ryggen till eller?

Själv så gillade jag bilen, men som sagt..18 ägare? :gnissla

Om den är välvårdad så spelar det ingen roll hur många som ägt bilen i fråga, eller hur mågna tusen mil den gått :)

Såg den skapligt fräsch ut och gick bra i motor, drivlina etc. så köp :tummenupp

FatBoySchlim skrev:
2045282 Häng inte upp dig på det där, alla bilhandlare är inräknade. Så räkna med runt 8-10 privatägare på 12 år och du har helt plötsligt en bra historia :tummenupp

Riktiga bilhandlare står inte som registrerad ägare på ett fordon de ska sälja.

Jag drar mig alltid för många ägare, speciellt en sådan bil som man vet drar till sig ungdomar. Speciellt denna... Kanske kom de på att det är för dyrt att byta lager och drivknutar hela tiden för 4-5000:-?

goodfella skrev:
2045467 Riktiga bilhandlare står inte som registrerad ägare på ett fordon de ska sälja.

Jo de gör dem, farsan jobbar på müllers (audi/vw) och de finns då alltid med i vv:s register

Edit: Om de nu har bytt in bilen, inte om det är någon annan privatpersons bil de visar i hallen. Splitt nya bilar registrerar dem inte på sig själva utan direkt på köparen.

Xyron skrev:
2045585 Jo de gör dem, farsan jobbar på müllers (audi/vw) och de finns då alltid med i vv:s register

Edit: Om de nu har bytt in bilen, inte om det är någon annan privatpersons bil de visar i hallen. Splitt nya bilar registrerar dem inte på sig själva utan direkt på köparen.
:fakta

Dee_cati skrev:
2045519 Jag drar mig alltid för många ägare, speciellt en sådan bil som man vet drar till sig ungdomar. Speciellt denna... Kanske kom de på att det är för dyrt att byta lager och drivknutar hela tiden för 4-5000:-?

Var det där med 4-5000:- ren fakta från din sida eller drog du bara till med nåt?

Kan ju passa på att fråga om nån här har några erfarenheter av den här bilen? Det lutar åt att jag köper den nu...

Se det så här...vad spelar EN ägare för roll om det var en idiot? Här är det ju 18 pers som har hjälpts åt att vårda fordonet.

Välja bil ~25000

Ja, jag är sugen på en galant V6 2.5 4x4 -93 som jag har varit och kikat på.
Överaskande kul att köra...

Men.. kollade vv.se, 18 ägare genom åren (ok, det kan va många bilhandlare, men ändå).
Bilen har renoverats för typ 40000:-, det senaste dyraste var växellådan som byttes.

22000 mil.

Jag behöver råd här, för jag ska kika på bilen igen.. Jag fick höra att det är DYRT att åka mitsu, då de går sönder ofta och delarna kostar kulor.. stämmer det?

Vad ska jag se upp med? Jag tyckte mig känna små "knarrningar" när jag pressa den lite i kurvorna på snö.. ska det va så eller är 4-hjjulsdriften på g att ge upp?

Dessutom ger motorn ifrån sig ett lätt tickande..

När man lägger i tvåan med kall bil så sägerr det KLONK. Men efter ett par växlingar så är det som borta?

Som sagt..det verkar vara en kul bil..men är den vettig?

Kanske är sugen på en Seat Toledo GT 2.0 -95 med, samma pris men nyare bil. 17000 mil och 5 ägare.. bättre val?

Annars.. en bra bil för typ 25000?

mitsu är dyrt om det går sönder... farsans kylare gav sig (var orginal.. alla flänsar släppe) och renoveringen av motorn var inte rolig... fick aldrig liv i den igen.. riktigt.

vill du ha rolig bil som inte kostar skjortan i reparationer samt håller för mkt bus o ser snygg ut finns det bara ett val..BMW 325I modell e36.......
Går att få för runt 30 000:- i bra skick...
192hk i en raksexa som mullrar o går under litern per mil...
delarna köper man på mekonomen till bra pris..den e inte dyrare än mitsun iaf när det väl brakar....
Köp en BMW nu istället..det e fräckt med Blattetraktor...har en själv..som INTE e till salu..

Kan vara så att nån ägare har skrivit över försäkringen på nån annan och därmed "sålt" den för att avbryta årsbaserade försäkringar. Men som nån annan sa, ring upp tidigare ägare.

Kontaktar man vv via tfn så kan man även få alla namn (tror jag). Då märker du ju snabbt om bilen hoppat mellan två ägare eller kanske några bilfirmor.

/M

skoteridioten skrev:
2045606 Var det där med 4-5000:- ren fakta från din sida eller drog du bara till med nåt?

Kan ju passa på att fråga om nån här har några erfarenheter av den här bilen? Det lutar åt att jag köper den nu...

Inte rena fakta då jag inte har det på papper men har hört från mitsu-verkstaden att det är tokdyrt med dessa prylar. Iofs så är allt dyrt till mitsun, och det går sönder OFTA!
Angående vxl-lådan så sätter jag en femma på att det var fördelningslådan somhade gett upp på denna bil. Är den renoverad nu så klarar du säkert 5000 mil till :D
Vore jag du skulle jag hålla mig undan från dessa, mazdas 626 4wd/ws är ett bättre köp men de växer inte på träd.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph