Miton vibrerar!

H4 skrev:
2086455 Min var en -95 med polini cylle och kolv på 165 cc eller vad det nu var. Sålde den innan jag fick ordning på den.

Okej...

En kompis till mig hade ett jobbigt problem med sin Honda Nsf, den vibrerade satan! Och han kunde inte hitta vad fasen felet var tills jag upptäckte att det saknades en skruv som skulle hålla fast motorn till ramen... :rolleyes:

Satte dit en ny och skruvade åt de andra (de höll på och lossna) och wips så skakade den lika mycket som en strypt Dt 50... :hihi

Sen finns det jätte många olika sätt att dämpa skakningarna i styret. Typ hälla stålkulor i handtagen och köpa skumgummi handtag :tungan

På min förra rd 125a skakade och vibrerade det jätte mkt . så va det driv paketet som va slut. kedjan vibrerade :) du kan ju alltid kolla det

/Tomas

AntiAntonAnt skrev:
2089706 En kompis till mig hade ett jobbigt problem med sin Honda Nsf, den vibrerade satan! Och han kunde inte hitta vad fasen felet var tills jag upptäckte att det saknades en skruv som skulle hålla fast motorn till ramen... :rolleyes:

Satte dit en ny och skruvade åt de andra (de höll på och lossna) och wips så skakade den lika mycket som en strypt Dt 50... :hihi

Sen finns det jätte många olika sätt att dämpa skakningarna i styret. Typ hälla stålkulor i handtagen och köpa skumgummi handtag :tungan
Skulle precis säga att en polare i stan hade samma fel som beskrivet. Vi drog åt motorfästena och så slutade vibrationerna helt. Nån vecka senare så hade de lossnat igen. Enligt verkstaden så skulle bultarna bytas ut helt. :va

Snälla säg att den inte kosta 26000 va röd och grå och såldes i västernorrland!

Den tänkte jag köpa... får pengar i slutet av veckan å allt. Jaja får leta rätt på en ny då...Fan..

Grattis tille en ny hoj då.

hehe.. den är ifrån uppsala typ... är det den du menar!? lycka till med letandet!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT