Miton vibrerar!

ollee

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2005
Ort
norrköping
Hoj
Yamaha RD -84 (såld) Aprilia RS -98 (såld) Cagiva mito -97 (såld) Kawasaki ninja -01 (såld) Honda cbr 600f -97
Har nyligen köpt en mito och jag upplever att den vibrerar ganska mycket. När den står på tomgång och man varvar ur den så skakar det och vibrerar väldigt mycket i alla kåpor. Det känns inte lika mycket vid körning men vibrationerna finns där.

Någon annan som har mito och varit med om samma sak????
 
ollee skrev:
2085481 Har nyligen köpt en mito och jag upplever att den vibrerar ganska mycket. När den står på tomgång och man varvar ur den så skakar det och vibrerar väldigt mycket i alla kåpor. Det känns inte lika mycket vid körning men vibrationerna finns där.

Någon annan som har mito och varit med om samma sak????
Två takt:fakta Kolla så att inte någon skruv till motorn har lossnat eller liknande :hihi
 
Ljunghusen skrev:
2085653 Nån tidigare ägare som ryckt ballansaxeln kanske :D
Gick i samma funderingar faktiskt, eller satte den fel när motorn (kanske) blev renoverad.
 
ollee skrev:
2085481 Har nyligen köpt en mito och jag upplever att den vibrerar ganska mycket. När den står på tomgång och man varvar ur den så skakar det och vibrerar väldigt mycket i alla kåpor. Det känns inte lika mycket vid körning men vibrationerna finns där.

Någon annan som har mito och varit med om samma sak????

Vilka varvtal snackar vi nu?
 
Solid snake skrev:
2085664 Gick i samma funderingar faktiskt, eller satte den fel när motorn (kanske) blev renoverad.



hur kollar jag det?
 
jag har bara ägt den i 3 dagar.. den vibrerar inte på tomgång bara mellan 4 och 8 000 varv...
 
ollee skrev:
2085753 jag har bara ägt den i 3 dagar.. den vibrerar inte på tomgång bara mellan 4 och 8 000 varv...

Men inte över 8000? den går väl att varva mer än så?
 
Wargen skrev:
2085766 Men inte över 8000? den går väl att varva mer än så?


jo det är klart att det går.. men vibrationerna försvinner då..
 
Min var exakt likadan. Jag vågade inte ens tomgångsgasa, lät för jävligt.

Är du säker på att allt är original? Stor chans att det är balansaxeln.
 
ja allt är orginal vad jag vet... den är ju självklart ostrypt och så.. vad hade du för årsmodell? exakt hur betedde sig din? fick du ordning på det?

H4 skrev:
2085950 Min var exakt likadan. Jag vågade inte ens tomgångsgasa, lät för jävligt.

Är du säker på att allt är original? Stor chans att det är balansaxeln.


ja allt är orginal vad jag vet... den är ju självklart ostrypt och så.. vad hade du för årsmodell? exakt hur betedde sig din? fick du ordning på det?
 
ollee skrev:
2085995 ja allt är orginal vad jag vet... den är ju självklart ostrypt och så.. vad hade du för årsmodell? exakt hur betedde sig din? fick du ordning på det?




ja allt är orginal vad jag vet... den är ju självklart ostrypt och så.. vad hade du för årsmodell? exakt hur betedde sig din? fick du ordning på det?

Min var en -95 med polini cylle och kolv på 165 cc eller vad det nu var. Sålde den innan jag fick ordning på den.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top