Miton skar IGEN

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Ktm 525
Känner mig lite smått deppig för tillfället.

Blev klar med den i onsdags.. Köpte olja på tors.. På kvällen startade jag den och den gick som en klocka.. lät den stå och gå en stund.. Sen på med hjälmen och 1:an i.. var ganska halt :) Körde ut på den lite större byvägen.. där var fästet lite bättre. Körde ca 8km i lungt tempo ca 50km/h (max 7500rpm tempen låg på 65grader) Sen efter dom dära åtta kilometrarna så låser sig bakhjulet :död

Rev shiten idag.. Den nöp där svetsningen var gjord. plus att jag fick tillbaka sprickan som var där tidigare :( 4800:- åt helvete :(

När jag kom hem åkte jag till tjejen som fyllde år och fick tårta :)
 
Edholm skrev:
Känner mig lite smått deppig för tillfället.

Blev klar med den i onsdags.. Köpte olja på tors.. På kvällen startade jag den och den gick som en klocka.. lät den stå och gå en stund.. Sen på med hjälmen och 1:an i.. var ganska halt :) Körde ut på den lite större byvägen.. där var fästet lite bättre. Körde ca 8km i lungt tempo ca 50km/h (max 7500rpm tempen låg på 65grader) Sen efter dom dära åtta kilometrarna så låser sig bakhjulet :död

Rev shiten idag.. Den nöp där svetsningen var gjord. plus att jag fick tillbaka sprickan som var där tidigare :( 4800:- åt helvete :(

När jag kom hem åkte jag till tjejen som fyllde år och fick tårta :)

Låter som en kass lagning helt enkelt. Var lämnade du in den?
 
FYFAN!!
Jag skulle sparka sönder skiten, jeg vet hur du känner dig..krya på dig!
 
Chris Ash skrev:
Låter som en kass lagning helt enkelt. Var lämnade du in den?

Racing Konsult i sthlms trakten.. Ska slå en pling på måndag och se vad dom säger..

Men man lär ju få ta och försöka jobba in lite mer pengar och laga shiten igen.. Hojlös tänker jag inte vara iaf :)

Edit: Kolven köpte jag genom honom också för att få rätt kolvspel.
 
Last edited:
Edholm skrev:
Racing Konsult i sthlms trakten.. Ska slå en pling på måndag och se vad dom säger..

Men man lär ju få ta och försöka jobba in lite mer pengar och laga shiten igen.. Hojlös tänker jag inte vara iaf :)

Edit: Kolven köpte jag genom honom också för att få rätt kolvspel.

Du har PM....
 
gjorde du det svart eller vitt kan man ju börja med att fråga... det verkar som det gjordes vitt med tanke på priset! Isådana fall så borde du ha lite garanti på skiten!
 
Fan tycker synd om dig !
hoppas du får nya grejer av dom ! låter ju som det e deras problem !
om inte tycker jag du ska beställa nya kolv och cylinder från http://www.geiwiz.de/
men var det inte du som köpte en ny motor från nån här på forumet ?

/Micke
 
Fy fan va RUTTET! Jävla skittrist :/ När du precis fixat den o grejjer :mad:
 
micke85 skrev:
Fan tycker synd om dig !
hoppas du får nya grejer av dom ! låter ju som det e deras problem !
om inte tycker jag du ska beställa nya kolv och cylinder från http://www.geiwiz.de/
men var det inte du som köpte en ny motor från nån här på forumet ?

/Micke

Exakt.. Skar ju först min 91:a då var det helt mitt fel, låg och pressade ganska hårt i ett par km.. :kocko Sen köpte jag ju en -95:as Mito motor.. Enda som skulle vara åt helvete på den var cylinder och kolv.. Men det visade sig senare att det var glapp i vevstakslagret.. Lagret hade skurit så staken var också skrot.. Kännns som jag har en jävla otur med allt jag gör.. Man kanske skulle ha köpt en 165cc Cylinder från Geiwiz från början :) Kostar ju bara 3500:)

/Anton
 
Att man håller stummt/full gas på rödmarkeringen i flera mil i stäck förutom nåt enstaka avslag på gasen i nödfall ska då inte vara några problem överhuvetaget. Gick utmärkt på aprilian, så skär den redan efter nån km lär du ha haft problem redan ifrån början, kolla oljepumpen noga och mät upp hur mkt den pumpar, o kolla så det stämmer om soppa/luftblandningen är den rätta. Annars lär du bestycka upp den, men antar att du har koll på det där själv när du iaf har renoverat motor mm. Jag skulle då ringa o prata om det, o tar dom inte på sig det så är det bara att hacka lite.. halva kostnaden måste dom ju kunna stå för iaf.
 
Fredrick skrev:
Att man håller stummt/full gas på rödmarkeringen i flera mil i stäck förutom nåt enstaka avslag på gasen i nödfall ska då inte vara några problem överhuvetaget. Gick utmärkt på aprilian, så skär den redan efter nån km lär du ha haft problem redan ifrån början, kolla oljepumpen noga och mät upp hur mkt den pumpar, o kolla så det stämmer om soppa/luftblandningen är den rätta. Annars lär du bestycka upp den, men antar att du har koll på det där själv när du iaf har renoverat motor mm. Jag skulle då ringa o prata om det, o tar dom inte på sig det så är det bara att hacka lite.. halva kostnaden måste dom ju kunna stå för iaf.
Precis, jag hade nog börjat kolla oljetillförseln väldigt noggrannt, kass oljepump? slangläckage? stopp nånstans? osv...
 
Fredrick skrev:
Att man håller stummt/full gas på rödmarkeringen i flera mil i stäck förutom nåt enstaka avslag på gasen i nödfall ska då inte vara några problem överhuvetaget. Gick utmärkt på aprilian, så skär den redan efter nån km lär du ha haft problem redan ifrån början, kolla oljepumpen noga och mät upp hur mkt den pumpar, o kolla så det stämmer om soppa/luftblandningen är den rätta. Annars lär du bestycka upp den, men antar att du har koll på det där själv när du iaf har renoverat motor mm. Jag skulle då ringa o prata om det, o tar dom inte på sig det så är det bara att hacka lite.. halva kostnaden måste dom ju kunna stå för iaf.

Att den skar då berode på att jag körde med fel munstycke, plus förhögtändning..
 
Edholm skrev:
Att den skar då berode på att jag körde med fel munstycke, plus förhögtändning..

Aj då. :4skrika Hade du ny cdi eller bara ändrat på gamla?
Ska bygga ihop min också nu i helgen, har satt på extra stort munstycke :tummenupp
 
Last edited:
Jag körde då runt 1300mil utan att ens röra oljepumpen på en 14år gammal. Krånglade aldrig :) Tror den fick ifrån ca 0.9 - 2.3 %. Tror nog att min också hade skurit några gånger om jag hade blandat i tanken som när varvnålen hamnar på fel sida det röda vid lite mindre trevliga inbromsningar mm när man petade ner lite. Hur stort spel har du mellan kolv och cylinder då? Ska ju glappa rätt bra, annars nyper det ju av den anledningen också med tanke på hur mkt dom expanderar, trodde det skulle bli helt fel på min så mkt som det glappade med nya kolven men den gick som aldrig förr. Smidd eller guten?
 
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top