Mito Vs. Rs125

paddesputnik

På Körskolan....
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia Af1 Futura, Tungvikt 2011
Vad är där för skillnader kvalitetsmässigt på dessa två hojar?
 
NSR_Martin skrev:
Och att det är nästintill omöjligt o få tag på reservdelar :död

men NSRn är ju.... nej okej, jag spar det denna gången! :hihi

:mad: Nej, det e det inte alls...suck
Inom Sverige är det inte lätt att hitta delar, men det är jättelätt att hitta exakt vad man vill från Tyskland. I.o.f.s. så tar det 1-2 veckor med frakten, fast det är överkomligt om man ser på vilken hoj det e man har. :)
Sen går den inte sönder mer än t.ex. RS.
Elsystemet kan vara lite tjurigt ibland, men det är inte så att den brakar ihop bara för man drar på full gas.
/Ludde
 
1-2 veckor är lång tid när man inte kan köra hoj under sommartid på grund av att man väntar på nån liten del...

Men, det ser ut o va en fin hoj, provkör båda (eller alla tre? :) ), jämför o känn efter vilken som verkar passa dig bäst... Kolla upp saker noga osv... Att det går snabbt o smidigt o få tag i billiga reservdelar tycker jag känns tryckt...
 
Har kört en hel del av båda.. mest mito iofs :hihi

men iaf, jag tycker att cagivan har bättre väghållning, den är lättare att kasta in i kurvorna och känns stabilare att åka på med bättre sittställning (för mig iaf) lite svag motor som har ganska kort effektregistrer (därmed många växlar på de äldre)
Aprilian då, den har kraftigare motor som är mera varvvillig än cagivans med längre register. reservdelar är lättare att få tag på till aprilian.

valet är väldigt öppet, tror inte att du skulle bli besviken på någon av dom, prisklassen är densamma oxå.
 
AlpinA skrev:
Har kört en hel del av båda.. mest mito iofs :hihi

men iaf, jag tycker att cagivan har bättre väghållning, den är lättare att kasta in i kurvorna och känns stabilare att åka på med bättre sittställning (för mig iaf) lite svag motor som har ganska kort effektregistrer (därmed många växlar på de äldre)
Aprilian då, den har kraftigare motor som är mera varvvillig än cagivans med längre register. reservdelar är lättare att få tag på till aprilian.

valet är väldigt öppet, tror inte att du skulle bli besviken på någon av dom, prisklassen är densamma oxå.

ähhh, det är väl bara att slänga dit ett 165cc kit på miton, har man 30-40k att lägga på en hoj så kan man nog skramla fram 3500kr till :)
 
AlpinA skrev:
Har kört en hel del av båda.. mest mito iofs :hihi

men iaf, jag tycker att cagivan har bättre väghållning, den är lättare att kasta in i kurvorna och känns stabilare att åka på med bättre sittställning (för mig iaf) lite svag motor som har ganska kort effektregistrer (därmed många växlar på de äldre)
Aprilian då, den har kraftigare motor som är mera varvvillig än cagivans med längre register. reservdelar är lättare att få tag på till aprilian.

valet är väldigt öppet, tror inte att du skulle bli besviken på någon av dom, prisklassen är densamma oxå.

mmm jag tror faktiskt att det lutar mot en rs125för ingen i familjen kan tyska eller så och dom är ju inte så värst språkkunniga vad jag vet :gnissla
finns de någe coolt trim till rs:en?
 
paddesputnik skrev:
mmm jag tror faktiskt att det lutar mot en rs125för ingen i familjen kan tyska eller så och dom är ju inte så värst språkkunniga vad jag vet :gnissla
finns de någe coolt trim till rs:en?

Du kan nog hitta det mesta som har med trimmning och göra.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top