Mito - Lättrimmad?

Yalouque

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Ort
Skåne
Hoj
Suzuki VX800
Tjaa! Undrar bara om Cagiva Mito (nya motorn med 6 växlar) är lättrimmad?

Var sitter strypningarna?

Har den strypning i CDI-boxen? Lätt att komma åt den? Var köper man CDI-box? Hur vet man vilken man ska ha?

Krävs det mycket för att den ska gå bra, eller är det exempelvis bara CDI och avgasrör som behöver bytas?
 
Last edited:
Är väl inte svårare/lättare än någon annan 2t 125:a, strypningarna sitter i avgasröret, går att ta ur, men jag rekomenderar nog att köpa ett trimrör typ: arrow/gianelli/jolllymoto/liknande. annars går det ju att byta cylinder förgasare osv, pricis som alla andra cycklar, tror inte riktigt jag förstår frågan här... :va
 
3225601 Är väl inte svårare/lättare än någon annan 2t 125:a, strypningarna sitter i avgasröret, går att ta ur, men jag rekomenderar nog att köpa ett trimrör typ: arrow/gianelli/jolllymoto/liknande. annars går det ju att byta cylinder förgasare osv, pricis som alla andra cycklar, tror inte riktigt jag förstår frågan här... :va
gör det stor skilnad med tex trimavgasrör tror jag han mennar.
 
Han kanske menar om det är lätt att trimma, alltså tex om det är lätt att komma åt o sätta på nytt trimavgassystem. Eller? :va
 
finns ju effektblås, större cyl. och förgasare att köpa, men ett tips SÖK innan du startar någon sån här tråd. i mito tråden står säkert massa sådant här och på goggle är det nog inte allt för svårt att hitta.

Han kanske menar om det är lätt att trimma, alltså tex om det är lätt att komma åt o sätta på nytt trimavgassystem. Eller? :va

allting går och går det inte så går det ändå.
 
Last edited:
finns ju effektblås, större cyl. och förgasare att köpa, men ett tips SÖK innan du startar någon sån här tråd. i mito tråden står säkert massa sådant här och på goggle är det nog inte allt för svårt att hitta.



allting går och går det inte så går det ändå.


Apapap! Det heter Google ;)
 
Han kanske menar om det är lätt att trimma, alltså tex om det är lätt att komma åt o sätta på nytt trimavgassystem. Eller? :va

Det är väl alldrig nått problem?, av med kåporna, sen är det 2bultar och 2 fjädrar så äre klart, däremot är det ju bra om man e het på förgasar grejjor, men det är ju ingen skillnad mot alla andra cycklar...
 
Det är väl alldrig nått problem?, av med kåporna, sen är det 2bultar och 2 fjädrar så äre klart, däremot är det ju bra om man e het på förgasar grejjor, men det är ju ingen skillnad mot alla andra cycklar...

Nej det är ju inga problem, men eftersom han formulerade sig konstigt så kan det ju vara vad som helst han undrar.
 
Är väl inte svårare/lättare än någon annan 2t 125:a, strypningarna sitter i avgasröret, går att ta ur, men jag rekomenderar nog att köpa ett trimrör typ: arrow/gianelli/jolllymoto/liknande. annars går det ju att byta cylinder förgasare osv, pricis som alla andra cycklar, tror inte riktigt jag förstår frågan här... :va

Alltså:

Har den strypning i CDI-boxen? Lätt att komma åt den? VAr köper man sådana?

Krävs mycket för att den ska gå bra, eller är det exempelvis bara CDI och avgasrör som behöver bytas?
 
Alltså:

Har den strypning i CDI-boxen? Lätt att komma åt den? VAr köper man sådana?

Krävs mycket för att den ska gå bra, eller är det exempelvis bara CDI och avgasrör som behöver bytas?

Tror inte det finns nån stryåpning i cdi, sålänge den inte är tysk import iaf, en beggad mito lär inte vara strypt heller. avgasrör + rätt munstycke räcker bra, går ju också att ta ur strypning ur orginal röret, men personligen tycker jag man ska skaffa ett arrow/jolly rör (eller liknande). har hört dom ska ha en strypning i luft boxen med, men min hade orginal luftbox, och var ändå piggare än RS'n, så det kanske är bara gammla 7växlade mito???
 
Min var endast strypt med en gummisnorkel vid luftburken, tar väl en 5 sekunder att plocka av. :hihi Iofs. har jag ett varvstopp vid drygt 11k rpm som jag inte brytt mig om att plocka bort, ger inte så mkt mer i förhållande till kostnad för ny CDI och hårdare slitage...
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top