Missnöjda KTM 660-ägare??

Mingves skrev:
Jag e jättenöjd med min, enda nackdelen är serviceintrevallen som är korta...om man vill ha garantin kvar så e man ju tvungen att serva den på verkstad:(
Jag kommer serva den själv efter 6mån då garantin gått ut. Tror jag kommer göra ett bra mycket bättre jobb då jag har mer tid att spendera än verkstaden som skall tjäna pengar på att få in flera hojar på en dag....

Bara 6 mån garanti? Jag hade 2 år på min 640 -03:a.

.

Sitter och kollar lite på Husaberg 650, jag har fått för mig att dom ska servas var 5:e körtimma men jag har även fått bud om att det är var 10:e.

Vilket är rätt? :va

Slappa skrev:
Sitter och kollar lite på Husaberg 650, jag har fått för mig att dom ska servas var 5:e körtimma men jag har även fått bud om att det är var 10:e.

Vilket är rätt? :va
Är det inte 5 tim olja och filter, 10 tim ventiljustering?

Hultan skrev:
Är det inte 5 tim olja och filter, 10 tim ventiljustering?

Jo så minns jag det men eftersom jag är osäker så frågar jag om det är nån som vet säkert, finns ju mängder med folk här på sh som åker Husaberg :)

Slappa skrev:
Jo så minns jag det men eftersom jag är osäker så frågar jag om det är nån som vet säkert, finns ju mängder med folk här på sh som åker Husaberg :)

Boken säger oljebyte/ventilkoll var 15:e timme.

Folk byter väl oftare för att vara på den säkra sidan. Kör man bana en dag bör man göra byte/koll efter.

Slappa skrev:
Säker?
15 tim på oljebyte?

Yessir!

Tror det är samma på 05 också, 03 vet jag inte. FC modellerna har var 10:e timme.

Bifogat

• husa.gif
    husa.gif
    12.3 KB · Visningar: 71
opium skrev:

500 Mil :7peta

Trodde också det var 250, men om man orkar titta i boken istället för att lyssna på folk som "vet" så ser man klart och tydligt 5000km eller varje år.

Edit: Räknar inte olje/filterbyte som service eftersom man ändå gör det oftare än 250....

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra