Missnöjd med service!

ManWhore skrev:
Det var MC-Poolen i sundbyberg.

Hehe - jag hade samma argumentation med den verkstan (eller gubben rättare sagt) om just syntet för 4 år sen...
Dom brukade hälla i Quakerstate mineral. Konstigt att man kan köra samma dåliga argument efter 4 år...

Jag läste på i ämnet, bestämde mig för att ändå köra helsyntet i alla hojar oavsett ålder, och idiotstämplade mineralgubben för all framtid...

UltraMarine skrev:
Hehe - jag hade samma argumentation med den verkstan (eller gubben rättare sagt) om just syntet för 4 år sen...
Dom brukade hälla i Quakerstate mineral. Konstigt att man kan köra samma dåliga argument efter 4 år...

Jag läste på i ämnet, bestämde mig för att ändå köra helsyntet i alla hojar oavsett ålder, och idiotstämplade mineralgubben för all framtid...

Det var den oljan han hällde i min hoj först, ja har lite svårt för den där "det var bättre förr" mentaliteten. Vissa saker blir faktiskt bättre med tiden :rolleyes:
Jag kommer iaf aldrig sätta min fot där igen!

verkar vara en hel del som har allergi mot mineral olja :confused:

Till min cykel så använder den firma jag anlitar (Bike THN) inte heller helsyntet när de byter olja. Påpekade att jag ville ha det men verkstadschefen upplyste mig om att de inte rekommenderar det, utan de kör med del/semisyntet eller vad den korrekta benämningen nu är.

Om jag inte missminner mig så hade det att göra med att kopplingen ev. kan slira pga att oljan är så "fin". Novis som man är så får jag lita på vad de säger, sen om det stämmer kanske någon annan vet :confused:

Själv fick jag 3 liter 20-50 olja när jag skulle ha oljebyte. Kollade sen att det står 10-40 där man fyller på oljan. Men jag e lika glad för det jag.
Men nu när jag tänker efter så rasade ju min förra maskin :3freak
Kanske man skulle ta å byta olja ändå :confused:

Låter mer som en cykelverkstad du lämnat in den på.
Surt, men det finns alltid oseriösa verkstäder så det e ju bra att man får höra talas om dem. :fatta!

Sånt rykte sprider sig som klamydia...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...