Missnöjd efter frisörbesök ?

Om jag blvit missnöjd efter ett besök hos frisoren har jag gått tillbaka och sagt till att dom fått fixa håret tills jag blvit nöjd.
Fast det kan juh va lite svårt om dom klippt för mycket... :näsblod
Har hänt att dom klippt alldeles snett och galet ett par gånger. Men det har dom fått fixa till. Även om dom sett sura och besvärade ut. :D
Som tur är så har jag en underbar frisör nu som vet precis hur jag vill ha mitt hår.

// Lena

Beror ju lite på.. går oftast till det billigare alternativet och då får man inte va för kräsen men går jag till dyra frissan ska jag va nöjd innan jag går!

jag tog livet av mig!!!!!!
:D Det ska komma från någon som blev missnöjd med en tatuering...

/EDIT

Jag klipper mig gratis hos en släkting, jag har inga andra krav än att det ska bli kortare, och än har hon inte misslyckats med det. :tummenupp

Last edited:
Har du nånsin varit RIKTIGT missnöjd efter ett frisörbesök ??

Vad gjorde du då ??

Om man går till en frisörsalong skall man se till att man har dialog med frisören som klipper en. Ju mindre man förklarar och ju mindre man kommunicerar desto mer initiativ tar frisören (det är inte alltid positivt). Märker man att frisören har begränsad svenska eller uppmärksamhet på vad man säger...så skall man försäkra sig om att det går fram vad man vill ha..eller inte ha. ELLER fråga om en annan frisör kan utföra jobbet. Det är inget fel i att göra detta.

Gå tillbaka till salongen och förklara vad du är missnöjd med och sedan får man diskutera tillsammans om det är rimliga krav som kunden har..för detr är det inte alltid..dock gör VI alltid så att vi erbjuder att klippa om kunden om det är vårt misstag och kunden kommer ganska snart efter klippningen. Vi får dock vår beskärda del av folk som kommer tillbaka efter 4-5 veckor och klagar på utväxt på sina slingor :rolleyes:

Råd: gå tillbaka och förklara för frisören hur det känns och skäms inte för att för att du inte är nöjd.
Lycka till
Nörsi som basar över fars frisörsalong:tummenupp

Blir det dåligt biter jag ihop, kletar till med vax & står ut tills det blir lagomt långt att göra ett nytt försök. Plus att jag tar fram voodoo-dockan & straffar frisören. Voodoo är klockrent, du kan ge igen & ingen kan bevisa att det är du som ligger bakom det. Mohahahaha

Äh, när jag kllipper mig så brukar jag fråga vem som är frisör när dom frågar hur det ska se ut... Inte lätt att gnälla efteråt då.

44789.this+thread+completely+useless%20WITHOUT+IMA GES!!1!.jpg

Last edited:
Du går tillbaka till frisören och säger att du inte är nöjd. Enklare än så kan det inte bli.

Jag gjorde en permanent en gång och dagen efter var håreländet alldeles rakt. Typiskt nog inföll en semesterresa just efteråt och jag hade ingen möjlighet att konfrontera frisören då. När jag en vecka senare rosenrasande klampade in hos frisören hade tjejen i fråga slutat. :rolleyes: Och det fanns absolut inget att göra, då jag tydligen har ett så "känsligt & flygigt nordiskt hår" ... :gnissla

Fan, jag blir förbannad bara av att tänka på det. :mad:

Jag bet mig i näven, svor hennes namn bakom ryggen på henne, och kom aldrig tillbaka :6surkart

Jag bet mig i näven, svor hennes namn bakom ryggen på henne, och kom aldrig tillbaka :6surkart

Ladda om trimmern och försök igen! :hihi

Näe, en frisör som inte godtar att justera till om man inte är nöjd är inte en frisör man skall anlita. På den tiden jag var fjorton, okysst och hade en frisyr (nu är jag gammal och snaggad) så hände det någon gång när de hade varit allt för kreativa och moderna.

Jag blir ofta missnöjd efter besöket. Men eftersom jag vägrar betala vitt så pyntar jag mkt billigt men det är inte samma sak som en dålig klippning i mina ögon. Nåväl, det är helt ok för 150:- men mer är det inte.
Hade jag varit snyggare för övrigt så hade jag varit sur men nu hjälper inte en snygg frill så då skiter jag i det.

Jag fixar mitt egna hår. Kallas för trimmer och jag blir alltid nöjd! :tummenupp

Men de få gånger jag har vart hos frissan så har jag vart nöjd. Om inte så säger jag inget, är inte så kräsen.

När man väl är hemma så blir man sur som sören att de inte förstår hur man vill ha det, oavsett hur noga man förklarar. Fast en frisör miste en kund direkt när hon bara blev irriterad när man bad henna korta till det lite mer...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT