RandomDude
Gudomlig sporthojare
Idag på morgonen stod inte hojen på samma plats som jag parkerat den på
efter lite letande så hittade jag den 40 meter bort, bakom ett hörn av ett annat hus i området där jag bor. Antagligen har de släpat hojen (lyft framhjulet) så att de kunde vara lite mera ifred. Allt för att sedan sabba tändningslåset utan att lyckas såklart. 
Nu går det självklart inte att öppna styrlåset, dock kan jag få i nyckeln helt och det känns ungefär som det brukade göra när jag för in nyckeln (dock får man lirka lite mera)... Finns det något trick för att få upp styrlåset? Kan man sedan ta bort och byta låset själv? (Hade tänkt lämna in på verkstad men om det inte är allt för svårt kanske man ska ta sig en titt själv)
Tacksam för alla tips man kan få
(Det gäller en Yamaha YZF-600R Thundercat -96)

Nu går det självklart inte att öppna styrlåset, dock kan jag få i nyckeln helt och det känns ungefär som det brukade göra när jag för in nyckeln (dock får man lirka lite mera)... Finns det något trick för att få upp styrlåset? Kan man sedan ta bort och byta låset själv? (Hade tänkt lämna in på verkstad men om det inte är allt för svårt kanske man ska ta sig en titt själv)
Tacksam för alla tips man kan få

(Det gäller en Yamaha YZF-600R Thundercat -96)
Last edited: