Misslyckad uppkörning

Man skulle kunna sammanfatta det ovan skrivna att det är turen det hänger på (på ett sätt), samt vad trafik-inspektören är på för humör.

tvålen skrev:
2251551 Jo, men ska aldrig behöva ligga på gränsen så mycket att allting avgörs om uppkörningsgubben är sur eller glad... Gör man inga misstag så failar dom dig inte.

Precis det jag menar. Kör man perfekt får man lappen. Får ni inte den har ni inte kört perfekt!

Muckee skrev:
2252121 Man skulle kunna sammanfatta det ovan skrivna att det är turen det hänger på (på ett sätt), samt vad trafik-inspektören är på för humör.

Nej, ingen tur. Kör man bra utan fel får man kortet!

Loy skrev:
2252125 Precis det jag menar. Kör man perfekt får man lappen. Får ni inte den har ni inte kört perfekt!

Nej, ingen tur. Kör man bra utan fel får man kortet!
Jamen om det inte hänger på tur eller humör hur kan då folk som gör 4-5 fel få kortet:fatta! Alltså är det flera faktorer i denna ekavation. Eller hur?
Eller är det rätt att göra fel på vissa ställen? Alltså inte lika lagar? Skulle inte tro det.

Last edited:
Lundgren skrev:
2252210 Jamen om det inte hänger på tur eller humör hur kan då folk som gör 4-5 fel få kortet:fatta! Alltså är det flera faktorer i denna ekavation. Eller hur?
Eller är det rätt att göra fel på vissa ställen? Alltså inte lika lagar? Skulle inte tro det.

Jajaja.

Men kör man perfekt får man kortet :tomten

Jag stannade inte för folk på övergångsställe. Men dom va fan typ 2m ifrån att börja gå ut i vägen, men uppkörningsgubben tyckte att jag skulle stannat ändå.

Hursomhelst så klarade jag det på första, jag sa som det va att "jag tyckte att dom va rätt långt ifrån. Men det ska jag garanterat tänka på i framtiden".
"Ja, det är bra" sa han, sen fick jag lappen:banana

Edit: Kan tilläga en sak till ang. att köra upp på en ostrypt hoj. När vi kom tillbaka till vv efter körningan frågade han: " Är den där hojen verkligen på 11kW? Jag tyckte du kom upp i fart ovanligt snabbt på motorvägen!?".
"Mja, det kan väl diskuteras" va det jag hade att säga om det :tungan

Last edited:
Svenssson skrev:
2253194 Jag stannade inte för folk på övergångsställe. Men dom va fan typ 2m ifrån att börja gå ut i vägen, men uppkörningsgubben tyckte att jag skulle stannat ändå.

Hursomhelst så klarade jag det på första, jag sa som det va att "jag tyckte att dom va rätt långt ifrån. Men det ska jag garanterat tänka på i framtiden".
"Ja, det är bra" sa han, sen fick jag lappen:banana

Edit: Kan tilläga en sak till ang. att köra upp på en ostrypt hoj. När vi kom tillbaka till vv efter körningan frågade han: " Är den där hojen verkligen på 11kW? Jag tyckte du kom upp i fart ovanligt snabbt på motorvägen!?".
"Mja, det kan väl diskuteras" va det jag hade att säga om det :tungan

Jag kör med upp på en Dt 125 som är ostrypt, men den är lånad genom trafik skola så det är lungt :hihi
Dom har ringt till vägverket och förhandlat sig till att få köra med en ostrypt för det funkar ju inte att köra upp med en hoj som inte kan komma upp i 90 utan press :tungan Det var vad min lärare sa till mig iaf :rofl

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP