missljud zx9r

mooslund

våga vägra vinter
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
nada just nu
Tog första repan för året nu ikväll o hörde till min fasa ett konstigt ljud från motorn. Det susar, ylar om motorn mellan 2-3000 varv, mest när man slår av.. minns inte att jag hörde detta förra året o det låter inte helt friskt heller. Någon som har en aning om vad det kan vara för något :confused:

mooslund skrev:
Tog första repan för året nu ikväll o hörde till min fasa ett konstigt ljud från motorn. Det susar, ylar om motorn mellan 2-3000 varv, mest när man slår av.. minns inte att jag hörde detta förra året o det låter inte helt friskt heller. Någon som har en aning om vad det kan vara för något :confused:

det är ju en kawasaki.... :näsblod dom ska skramla susa och leva om på låga varv för att vakna vid 8000.. :hihi

><

Men 2-3000 var har man ju bara 2 gånger när man e ute och åker!
och båda på parkeringen hemma! :yoparty

Sätt i öronproppar så slipper du höra alla konstiga små oljud!

mooslund skrev:
byt olja + filter och kolla på gamla oljan efter metall partiklar.då kan du börja bli orolig..annars försvinner nog oljudet efter olje bytet :banana

RIOTS skrev:
byt olja + filter och kolla på gamla oljan efter metall partiklar.då kan du börja bli orolig..annars försvinner nog oljudet efter olje bytet :banana

Bytte olja+filter i höstas, såg fräsht ut då... o vad jag vet så har ingen åkt på henne i vintern som gått.. :)

mooslund skrev:
Bytte olja+filter i höstas, såg fräsht ut då... o vad jag vet så har ingen åkt på henne i vintern som gått.. :)
kan vara nått som "går över" efter lite åkande försiktigt så klart :D

Om ljudet ar dar nar du håller inne kopplingen kommer nog ljudet från vev-cyllar-kammar. har du bytt eller justerat ventilerna?

mooslund skrev:

Det kanske är drivpaketet som spökar..

ola_sandin skrev:
Det kanske är drivpaketet som spökar..

Kollat drivpaket, kedja fin o bra spänd. drev fina o hela.. om det blir värre så ska jag åka till meken så det kollas upp! annars så kör jag till det rasar :tummenupp

Åkt femton mil idag o frös satan! :D

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...