missljud vid rullning

GSXRRogga

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
GSXR 750 -98
Hallå...
Jag har ett missljud som jag tycker låter som ett lagerljud när jag frihjular med hojen....
Jag bytte framdrevet i veckan o när jag snurrade på drevet när kedjan var borta så kändes det som att lagret inte snurrade mjukt o rent som jag tycker att den borde göra utan det kändes lite som det skrapade lite...
Kan det vara ett lager innanför drevet som är slut???
Måste man riva ut hela motorn o ta bort växellådan för att komma åt den???

Brukar gå att ta det utifrån (dock vet jag inte hur det ser ut på din hoj)

Kolla så det inte sitter något grus eller liknade mellan drev och block först,det sammlas lätt skit runt drevet och utgånde axel som kan knastra lite.

Kolla ockås efter om det läcker ifrån utgånde axel,det brukar betyda att packboxen gett upp och kan vara ett tecken på att lagret kan vara dåligt.

Långa farbron skrev:
2483020 Brukar gå att ta det utifrån (dock vet jag inte hur det ser ut på din hoj)

Kolla så det inte sitter något grus eller liknade mellan drev och block först,det sammlas lätt skit runt drevet och utgånde axel som kan knastra lite.

Kolla ockås efter om det läcker ifrån utgånde axel,det brukar betyda att packboxen gett upp och kan vara ett tecken på att lagret kan vara dåligt.

Någon som vet om man kan byta det drevet utifrån????

Finns den någon som vet hur man byter det lagret??? Går det att byta den utan att riva halva hojen???

Det går antagligen inte. Utan att känna till din modell specifikt, så brukar man behöva vända på motorn och dela motorn i det vågräta planet på Suzukis radfyror. Cyllar och topp kan sitta kvar men detta lager hör så att säga till växellådan. Det är rätt dyrt också. Räkna med ca 1500 - 1600 minst för det. Sen tillkommer resten av jobbet om du inte kan mecka själv.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg