missljud på min gixxer 750....HJÄÄÄÄLP!

"turken"

japaner, japaner...
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
gixxer750-98, köp den!
När man inte kan, ska man inte
När man vill , gör man

Hej,

bytte kamkedjesträckar´n till en mekanisk och på nåt jävla underligt sätt så drog jag inte låsmuttern så hårt som sig bör.... på motorvägen i cirkus 12000 varv så tystnade det... fort! Men inga missljud av spaghettiventiler eller annat motorkross. Kamkedjan hoppade och la sig uppe på kamhjulet men inget hade gått sönder enligt verkstan. Hojjen går som en klocka men vid 1600 och 3700 varv så får lille vännen ett missljud, låter som ett lagerljud. Snackat med olika och de flesta tror att det är kamaxellagret som har fått en kyss. Är det NÅGON som VET ifall det är så eller har nån haft nåt liknande problem. Inte kul för tillfället.... JAG HATAR MISSLJUD! :4skrika :huvet

Köp en v-twin så vänjer du dig vid skrammel :lol .... nämen seriöst så har jag ingen aning vad det kan vara. Låter inte helt osannolikt att det är kamaxellagringen som spökar... fast då borde det ju låta konstant och inte vid ett specifikt varvtal...? skumt :va

ElDiablo skrev:
Köp en v-twin så vänjer du dig vid skrammel :lol .... nämen seriöst så har jag ingen aning vad det kan vara. Låter inte helt osannolikt att det är kamaxellagringen som spökar... fast då borde det ju låta konstant och inte vid ett specifikt varvtal...? skumt :va

det är ju det med lager... man vet inte riktigt! Byta kamaxel kostar 4500:- och det känns lite jobbigt om det nu inte är det! Sen har man ju två... Nu måste jag spy! :Bugar

turken skrev:
det är ju det med lager... man vet inte riktigt! Byta kamaxel kostar 4500:- och det känns lite jobbigt om det nu inte är det! Sen har man ju två... Nu måste jag spy! :Bugar

Låter det mycket eller är det bara ett lågt skrammel... låga skrammel har japsare för sig.... speciellt yamahas...

Vad gör du i dom låga regionerna förresten? motorn trivs bättre runt 10 krpm

//jaG

Zeb_Macahan skrev:
Låter det mycket eller är det bara ett lågt skrammel... låga skrammel har japsare för sig.... speciellt yamahas...

Vad gör du i dom låga regionerna förresten? motorn trivs bättre runt 10 krpm

//jaG

Har inte en susning.... men om ett lager låter illa på låga varv så undrar man lite om inte det är värre på högre... det finns inte en sportmössa å höra det för det vrööölar så nämligen. Men om jag varvar till och släpper så får jag två irriterande skrapande ljud!!! :va Det låter lite för mycket för att det ska va normalt anser jag... Visst jag har inte där nere att göra men i stan é det riktigt jävla jobbigt och hålla han på 10 000.... :gnissla har inte haft ljudet innan "olyckan"... Men du kan få höra nån dag vi cyklar väl på varann innan nästa lelle??? :fyllisar

"turken", jag har diverse delar till de där motorerna om du behöver några bitar. Tveksamt om jag har kammar kvar men kammarna kan ju knappast ha skadats.
Tror jag har både kamdrev och topp om nåt av de skulle ha skadats.

kammar!

turken skrev:
Har inte en susning.... men om ett lager låter illa på låga varv så undrar man lite om inte det är värre på högre... det finns inte en sportmössa å höra det för det vrööölar så nämligen. Men om jag varvar till och släpper så får jag två irriterande skrapande ljud!!! :va Det låter lite för mycket för att det ska va normalt anser jag... Visst jag har inte där nere att göra men i stan é det riktigt jävla jobbigt och hålla han på 10 000.... :gnissla har inte haft ljudet innan "olyckan"... Men du kan få höra nån dag vi cyklar väl på varann innan nästa lelle??? :fyllisar

Hej du! behöver du kammar har jag 2st. orig. som bara gått en mil eller så. Avmonterade vid trimning när cykeln var ny. en tusing+ frakt så kommer dem på posten. men kolla först om det verkligen är kammarna det är fel på först. MVH Micke i sundsvall

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra