Missljud KTM LC4 *film*

"Frolomp" Du fick nog agera testmupp! =) För Ragnar visste direkt vad det var som knasade när jag kom upp med hojjen. Autodekompen alltså. Nu återstår det bara riva isär och byta lite skit...
 
Hur gick det då? har det löst sig???

Mmm tyckte han skrev detta: "Frolomp" Du fick nog agera testmupp! =) För Ragnar visste direkt vad det var som knasade när jag kom upp med hojjen. Autodekompen alltså. Nu återstår det bara riva isär och byta lite skit...
 
Mmm tyckte han skrev detta: "Frolomp" Du fick nog agera testmupp! =) För Ragnar visste direkt vad det var som knasade när jag kom upp med hojjen. Autodekompen alltså. Nu återstår det bara riva isär och byta lite skit...

:rodnar Ojdå, var visst lite ivrig :rodnar
 
Vet att det är fina trådlyftet men skriver här istlt för att starta en ny tråd. Jo min Duke har exakt samma symptom fast nu vet jag nog var felet ligger efter läst detta, men är det farligt att åka med hojen när det låter så?
 
haha. detta verkar vara ett generalfel på lc4, jag har precis samma på min......men skiter i det.

Den har gått 1600 mil nu och skall plockas ner för helrenovering.

Nån som vet vad det kostar i delar?
Alla lager, packningar, kolv, stäckare, skena, kamkedja mm mm?
660 smc -04
 
Lätt att kolla om spännaren är väck. Ta ut fjädern bara och pilla in en radiomejsel så du själv kan agera fjäder!!. Starta elädet och tryck för hand in sträckaren och lyssna om oljudet försvinner. Blir den tyst så byt sträckare,,men kolla även om den är ovnligt utsträck för då måste kedjan bytas också.
För er som är kluriga rek jag att ni bygger om sträckaren med en bult istället så den blir mekanisk.. (enkelt för den händige)

Skrammelfel nr 2 Brukar var den lilla arm som den manuella decompen aktiverar.. Den kan var föööör slakad!! och ligga och slå bakåt mot ventilarmen inne i toppen. Den måste vara exakt vågrätt med ventilarmen.. Detta känner man genom att först lossa vajern från decompen styret. Starta sedan motorn. Håll sedan i den armen som normalt vajern håller i ,,, vicka den framåt rep bakåt tills ni känner var den inte slår i något under gång...DÄR ska den vara. Justera vajern dit och eländet är tyst.
Vanligt förekommande På Husaberg också.

Är det inte något av dess 2 fel så är det den automatiska racklet som sitter på kammen. Men det är junk som ska bort.. Går finfint att starta ändå med hjälp av decomphantaget på styret för att hjälpa startmotorn. Och gör hojen bara mer lättstartad vid kickning (förutsatt att man kan ställa kolven i rätt statläge!!)
 
Last edited:
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top