Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte det lagret jag menade utan det bakom kopplingskorgen som är ett nållager = Bild nr 1 bild 2 korg glappar upp&ned på nållagret bild 3 tryckplattan.Lammellerna som glappar i sidled är nog ok.Du är inte bakom kopplingskorgen än,kopplingskorgen är den stora runda på bilden.
Det lagret som du tänker på är bara till pinnen som överför kraften ifrån armen till tryckplattan,det skall kunna glappa där,dessutom är det ett kullager på bilden,sfärikst rullager tror jag tom att det heter på fackspråk.
Att det glappar som på bild 2 betyder ju att lamellerna funkar.
Laga inte det som inte är trasigt.
Har du kollat om avgasystemet läcker eller om det är något annat som skramlar ?
Gör ett ytterst vetenskapligt test för att se om det är standardljudet på KTM, dra in kopplingen, slutar det då är det högst troligt inga problem.
Det låter ganska mycket så något borde vara fel.Bild 1 glappar lite i det lagret med och mellan tryckstången bild nr 2 och lagret i tryckplattan glappar det mycket men vet ej om det är normalt med glapp i tryckplattan?
Att nållager är lite glappiga är normalt.
Bild 1 låter ju mer oroväckande,dock är ju frågan hur mycket glapp det är.
Det är normalt med lite glapp i tryckplattan, då den skall kunna röra sig ut och in.
Det är inte det lagret jag menade utan det bakom kopplingskorgen som är ett nållager = Bild nr 1 bild 2 korg glappar upp&ned på nållagret bild 3 tryckplattan.Lammellerna som glappar i sidled är nog ok.
Jag har rasat kopplingslagret på en 625, dvs lagret som sitter i motorblocket. Det ska väl fan inte glappa nåt där!? radiellt är en sak, men det ska knappt gå och röra sidledes. Efter att jag bytt det lagret var det stumt iaf!
Stången som går genom lagret är rätt lång så den kan nog glappa transversellt eller vad det heter när man bryter på den, men hela stången ska inte gå och flytta upp och ner. Låt nån som kan hojar titta på det där. Ljudet kan nog annars komma från att kopplingskorgen är gummi upphängd, rent crap som borde byggas om.
Att nållager är lite glappiga är normalt.
Bild 1 låter ju mer oroväckande,dock är ju frågan hur mycket glapp det är.
Det är normalt med lite glapp i tryckplattan, då den skall kunna röra sig ut och in.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |