Missljud ktm 625

Sam81

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
KTM 625
Tänkte höra om man kan få lite tips om vad felet kan vara.
Hojen låter och skramlar lite väl mkt efter en körning och detta mest på tomgång. Låter som ngt är löst :confused: och tror det kommer mest från kopplingskåpan. Missljudet försvinner nästan då ja lägger i växel och låter hojen få lite motstånd och kör.
Det är ingen skillnad på ljudet om ja håller in kopplingen eller inte.

Kanske lite svårt att säga va det är på detta lilla men e tacksam för lite tips om va jag bör kolla efter.

Jag har inte så mycket koll på teknikavdelningen men bågen låter så när man har den i friläge. Så slutar det låta när du håller in kopplingen. Någon mera insatt får gärna bygga vidare på mitt inlägg :D

Skrev att det är ingen skillnad med koppling eller inte och det är inget normalt skrammel som hörs...

jag skulle tippa på lagret på utgående axel som kopplingskorgen sitter på.

stå på tomgång och dra in kopplingshandtaget (du behöver inte lägga i växel) låter det nån skillnad ?

jag skulle tippa på lagret på utgående axel som kopplingskorgen sitter på.

stå på tomgång och dra in kopplingshandtaget (du behöver inte lägga i växel) låter det nån skillnad ?

Nej det låter inge skillnad... däremot när ja petar i växel o släpper upp kopplingen lite så avtar ljudet lite..

kolla så att det inte är så enkelt att det bara är kicken som skramlar, jävlar vad jag funderade på vad det för för metalliskt klingande på min innan jag kom på det :)

kolla så att det inte är så enkelt att det bara är kicken som skramlar, jävlar vad jag funderade på vad det för för metalliskt klingande på min innan jag kom på det :)

Hehehe d hade känts sköntom d bara va så. Men imorn ska ja ta av kopplingskåpan till en början o rensa lite så får man la se :gnissla

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt