-MLM-
Motardpilot
Jag var uppe i dalarna å köpte en fin och välskött XR600R med HRC-kit (mikuni förgasare med accpump, större cylinder, högkompskolv och vassare kam) o helsystem. Eftersom min hörsel är nedsatt så jag hör inte särskilt mycket så frågade jag ägaren som verkade sjysst efter om det råder nåt missljud i motorn. han verkade lite novis men, han frågade hans kusin som var kunnigare och det var han som bytte från orginial till HRC-kit, han kunde bekräfta att den går bra!
Provkörde den och det gick underbart!
När jag var hemma i Sthlm igen så provkörde min polarn hojen och sen kom hans farsan som är rätt kunnig och sa att det var nåt som skrapade mot varandra i motorn. han trodde först att det var i generatorkåpan eller kopplingkåpan men när han lyssnat ännu nogare så kom ljudet från mitten i motorn. han misstänkte att kolven skrapar lite mot cylindern eller kan det vara vevaxeln som skrapar mot nåt. Kan påpeka att det låter rätt lite och han tror inte att det är nåt fara..
Vad borde jag göra? Ska jag bara köra på eller plocka undan toppen, cylindern o kolla där samt kolla vevaxeln.. ?
Tacksam för svar
MVh macke
Provkörde den och det gick underbart!
När jag var hemma i Sthlm igen så provkörde min polarn hojen och sen kom hans farsan som är rätt kunnig och sa att det var nåt som skrapade mot varandra i motorn. han trodde först att det var i generatorkåpan eller kopplingkåpan men när han lyssnat ännu nogare så kom ljudet från mitten i motorn. han misstänkte att kolven skrapar lite mot cylindern eller kan det vara vevaxeln som skrapar mot nåt. Kan påpeka att det låter rätt lite och han tror inte att det är nåt fara..
Vad borde jag göra? Ska jag bara köra på eller plocka undan toppen, cylindern o kolla där samt kolla vevaxeln.. ?
Tacksam för svar
MVh macke