Missljud i startmotor KTM 950

Olsson84

S. Blisken
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Hojlös....Suzuki RF600R Såld, KTM 950SM Såld, KTM 640 Såld!
Som rubriken lyder, när jag skall starta hojen så låter det som att startmotorn inte får tag nånstans och det "skorrar". Hade liknande problem ibland på min 640 men han aldrig utreda detta.
Oftast händer detta när jag har choken i, någon som har haft samma problem eller vet vad som kan vara felet? Det är en KTM 950 -05 som gått 540mil.

Tack på förhand!

Min polare fick byta ut sin startmotor. Tror t om han fick det på goodwill. Hör med auk. dealer.
//T.

På min 640 som jag hade var det ett drev i startmotorn som hade gått sönder. Fick höra av meken att det inte var helt ovanligt på KTM. Om det inte går på garantin så är det ingen större lagning. Kostar kanske 500 balubas...

På min 640 som jag hade var det ett drev i startmotorn som hade gått sönder. Fick höra av meken att det inte var helt ovanligt på KTM. Om det inte går på garantin så är det ingen större lagning. Kostar kanske 500 balubas...

Okej, ska höra med lelles om saken, då har jag lite kött på benen iaf. hojen blev ju stulen och fick tillbaka den idag så det går ju på försäkringen. J*vla tjuvar som inte kan köra hoj!

Som sagt, inte helt ovanligt på LC8:an. Kontakta en KTM-handlare så åtgärdas det säkert på goodwill.

Okey, det skulle ju vara det bästa så slipper man allt med försäkringsbolaget.
Kanske kan lämna in den på Lelles i Uppsala. Någon som vet hur lång tid det tar att byta, vill ju köra nu och inte nästa år...har ju bara hunnit 15mil på över en månad pga tjuvj*vlarna

Okey, det skulle ju vara det bästa så slipper man allt med försäkringsbolaget.
Kanske kan lämna in den på Lelles i Uppsala. Någon som vet hur lång tid det tar att byta, vill ju köra nu och inte nästa år...har ju bara hunnit 15mil på över en månad pga tjuvj*vlarna

Det är nog bara att ringa! Min startkoppling bytte dom i förebyggande syfte på garanti innan den ens hunnit börja strula. Grejerna fanns på hyllan och det byttes medans jag väntade :tummenupp

Det är nog bara att ringa! Min startkoppling bytte dom i förebyggande syfte på garanti innan den ens hunnit börja strula. Grejerna fanns på hyllan och det byttes medans jag väntade :tummenupp

Tack för alla svar, fick tag på Ragnar på Lelles och han skulle ta in den imorn och fixa startmotorn samt när han kollade upp chassinumret såg han även att bakbromsen skulle bytas, det också på garanti...helt underbart när något är gratis till hojen för en gångs skull!!!
Sjukt bra service dock från Ragnars sida då det var helt fullt på verkstan så han skulle fixa allt själv, trots att dom inte tog in hojar på fredagar!!!

Tack för alla svar, fick tag på Ragnar på Lelles och han skulle ta in den imorn och fixa startmotorn samt när han kollade upp chassinumret såg han även att bakbromsen skulle bytas, det också på garanti...helt underbart när något är gratis till hojen för en gångs skull!!!
Sjukt bra service dock från Ragnars sida då det var helt fullt på verkstan så han skulle fixa allt själv, trots att dom inte tog in hojar på fredagar!!!

Klockrent :tummenupp känner igen det där..

Klockrent :tummenupp känner igen det där..

Ragnar is the shit! :yoparty
Trots att han är lika lätt kontaktbar som Jesus, Gud, USA´s President, Usama Bil Laden och Kungen tillsammans!
Mannen lär ju höra sin telefonsignal i sömnen dom få dagar han inte är på jobbet....:D

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda