Missljud i motor på en Ktm 640.

Juneaux

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
Yamaha WR 450 -03
Jag var ute en fin dag som denna och körde. slog ner från bakhjulet och la mig i en ganska skarp högerkurva.
Direkt när jag rätade upp hojjen så kom missljudet. Det känns när man kör nästan som att en sten har fastnat i kedjan eller nåt. att det licksom hackar lite ibland. Sen när jag stannade så hörde jag att det kom från motorn. Låter mest från högersidan.
Har läst här på forumet men det verkar inte som att det är någon annan som har haft samma prob?

Tacksam för några hjälpande svar...

Fan jag var ute nu en snabbis och kollade lite på den. Ljudet försvinner när jag håller in kopplingen. Är det typ lamellerna eller koplingskorgen elelr nåt som e dåligt då eller? jag är inte sådär jätte hemma på det där.

LC4 runt 02 vet jag har problem med kopplingslagret(heter det så?) på dom flesta hojar är detta bytt på garanti, men det kan säkert inträffa iaf på dessa och andra årsmodeller. Ett tips kanske :va

Ah sweet. kan ju alltid vara något. Tänkte ringa maskot och se om dom kan ha något svar på problemet. Bra surt nu när värmen börjar komma

Har likadant ljud på min med. Troligvis kommer ljudet från en lite sliten kopplingskorg. Sökte på forumet tidigare angående detta och du är inte ensam. Ingen fara att köra däremot. LC4:an för en del oväsen, något man får lära sig leva med :)

Ok!? men det licksom hackar lite när man gasar på. det känns inte riktigt rätt iaf :D

Har likadant ljud på min med. Troligvis kommer ljudet från en lite sliten kopplingskorg. Sökte på forumet tidigare angående detta och du är inte ensam. Ingen fara att köra däremot. LC4:an för en del oväsen, något man får lära sig leva med :)

Har lite samma ljud. men jag har ett med tickande ljud i min. iuf en 525 men det tysnar iaf när jag kopplar.
Har kollat så jag har ett litet glapp i kopplingkorgen. men vafan.

Har för säkring om det skulle hända nott innan jag tar mig för att renovera

Hehe, Idag är det fan För fint väder för att den ska få stå bara. så det blir en lite repa iaf. får se om den håller =)

Har lite samma ljud. men jag har ett med tickande ljud i min. iuf en 525 men det tysnar iaf när jag kopplar.
Har kollat så jag har ett litet glapp i kopplingkorgen. men vafan.

Har för säkring om det skulle hända nott innan jag tar mig för att renovera

Har lokaliserat felet nu! Det är lagret som sitter på axeln till kopplingskorgen. Tänkte bara höra om det är någon som har bytt ett sådant någon gång? Om jag bara får ut det, går det att knacka dit det nya eller måste jag dela motorn och både pressa ut det gamla och sen pressa in det nya?

Har lokaliserat felet nu! Det är lagret som sitter på axeln till kopplingskorgen. Tänkte bara höra om det är någon som har bytt ett sådant någon gång? Om jag bara får ut det, går det att knacka dit det nya eller måste jag dela motorn och både pressa ut det gamla och sen pressa in det nya?

Du kan få ur det på plats, men har det gått så långt som på din lär det se värre ut än på min gamla 625 med rasat kopplingslager(jag slutade köra direkt och hämtade släp). Du bör klyva hela motorn och ta bort alla spån och rensa oljekanalerna med pianotråd.

Var de inte det lagret som man ev kunde knacka ut utan att klyva motorn?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT