Missljud frambroms KTM 640

Boman

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2005
Hoj
Ingen för tillfället
Jag har fått missljud från min frambroms. :3freak
Det låter ungefär som volvobromsar, vet ej hur jag ska förklara. Ni vet ju hur en gamal volvo kan låta vid inbromsning.
Ljudet kommer bara när jag bromsar ner från låga hastigheter till stillaståend.
Har kollat om något är löst så att det kan vara vibrationer men det verkar inte så och beläggen ser bra ut.
Hojen har bara gått 170 mil.
Är det någon som har förslag på vad problemet kan vara?

Gissar på glasade belägg.

Nya skivor och belägg böhöver nöta in sig emot varandra så anläggningsytan blir jämn och belägget "tar" över hela skivan.

Fuskar man och bromsar för hårt/mycket innan dom tar över hela så är risken stor att belägget blir överhettat på den ytan som tar och "glasar"

Ta ner och kolla efter mörka fläckar på beläggen,putsa till dom och kör igen hjälper det inte,byt belägg.

Långa farbron skrev:
Gissar på glasade belägg.

Nya skivor och belägg böhöver nöta in sig emot varandra så anläggningsytan blir jämn och belägget "tar" över hela skivan.

Fuskar man och bromsar för hårt/mycket innan dom tar över hela så är risken stor att belägget blir överhettat på den ytan som tar och "glasar"

Ta ner och kolla efter mörka fläckar på beläggen,putsa till dom och kör igen hjälper det inte,byt belägg.

Ok tack, ska kolla det.
Men är det inte konstigt att det ska ha blivit efter ca 150 mil de borde ha hunnit nött in sig på de milen.
Missljudet har jag bara haft de sista 20 mil, glömde att skriva det.

Hade (eller har) samma problem. Köpte "skrikskydd" som man klipper till
formen på själv,fram så försvann det men bak är det lite gnäll från ibland.:huvet
Blir väl till å byta belägg....
Vad rekomenderas för märke?

Back