Jag har ett problem, nämligen att häromveckan när jag körde till jobbet på motorvägen så va det något som gick snett med hojen, motorn började låta förfärligt, ett metalliskt klonkande ljud samt att jag tappade väldigt mycket kraft i motorn.. Jag rullade av motorvägen och fraktade hem hojen på släp..
Nu när jag startar den så låter den helt normalt på tomgång (inga missljud, vad jag kan höra) men så fort jag gasar återkommer detta metalliska klonkenade… sen om jag håller motorn jämt på ett högre varvtal så låter det lite mindre...
En sak som bör tilläggas är att missljudet kommer från mitten av motorn ungefär i höjd med kopplingen alternativt undre delen av bakre cylindern…
Jag snackade med lokala mc handlaren han trodde det kunde vara ett lager som hade gått..
Då är klart min fråga, om det är någon som har varit med om nått liknande eller har några idéer om vad det kan vara?
Och förresten när jag ändå ber om hjälp.. hur pass ömtålig är en liten V-twin? Kan jag bara hänga av den och ställa den på ett bord eller bör jag svetsa någon liten ställningen till den?
MVH
/Calle
Nu när jag startar den så låter den helt normalt på tomgång (inga missljud, vad jag kan höra) men så fort jag gasar återkommer detta metalliska klonkenade… sen om jag håller motorn jämt på ett högre varvtal så låter det lite mindre...
En sak som bör tilläggas är att missljudet kommer från mitten av motorn ungefär i höjd med kopplingen alternativt undre delen av bakre cylindern…
Jag snackade med lokala mc handlaren han trodde det kunde vara ett lager som hade gått..
Då är klart min fråga, om det är någon som har varit med om nått liknande eller har några idéer om vad det kan vara?
Och förresten när jag ändå ber om hjälp.. hur pass ömtålig är en liten V-twin? Kan jag bara hänga av den och ställa den på ett bord eller bör jag svetsa någon liten ställningen till den?




MVH
/Calle