Kentamannen
Ny medlem
Såhär ligger det till gott folk, jag överväger att byta från Aprilia RS0250 till en Suzuki GSX750R. Om en liten stund ska jag åka och titta på en Gixxer årsmodell 1997.
Den är uppenbarligen i fint skick med nya däck, skivor, effektdämpare osv. Den har rullat 3800 mil. Han begär 35 000 riksdaler, men det är ett problem med den. Det kommer missljud ifrån den, möjligtvis från kopplingskorgen. Har ni någon aning om vad något sådant kan kosta att fixa? Eller främst om det kan vara något allvarligt?
Jag är tillbaka om en liten stund med en rapport, ska själv lyssna på den och då får jag berätta ytterligare.
Den är uppenbarligen i fint skick med nya däck, skivor, effektdämpare osv. Den har rullat 3800 mil. Han begär 35 000 riksdaler, men det är ett problem med den. Det kommer missljud ifrån den, möjligtvis från kopplingskorgen. Har ni någon aning om vad något sådant kan kosta att fixa? Eller främst om det kan vara något allvarligt?
Jag är tillbaka om en liten stund med en rapport, ska själv lyssna på den och då får jag berätta ytterligare.
Eftersom den här hojen endast låter när man åker med den. Borde kamkedjesträckaren även låta då hojen står på neutralen på tomgång eller på lägre varv? Rätta mig om jag har fel? Har du någon aning om vad det då kan vara som låter?
Vad tänkte du på? Om det är kopplingen så borde den tystna när man åker med den och lägger i kopplingen, och om det fortsätter låta så är det något annat? Möjligtvis med motorn? Men borde det inte låta från motorn även när den då står utan växel? Någon som kan svara på det?

De har varit värda mycket och därför beslutade jag mig för att inte köpa motorcykeln. Det kunde blivit mycket dyrt!