Missljud efter drevning...

  • Thread starter Thread starter jfd
  • Start date Start date

jfd

--> Sommar <---
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Skellefteå
Hoj
R1 Röd/Vit -98 med -00 motor
Har just bytt framdrev på min R6 till -1 kugge. När jag puttrade iväg för att prova den nya installationen hördes ett litet "missljud" som inte funnits förut... Kan det ha med att drevet är nytt och att det bara behöver köras in? Någon med liknande erfarenhet?
 
Jo, kedjan är ju sliten men inte drevet.
 
byter du drev så byt även kedja å drev baktill oxå...
 
missljud

jfd skrev:
Har just bytt framdrev på min R6 till -1 kugge. När jag puttrade iväg för att prova den nya installationen hördes ett litet "missljud" som inte funnits förut... Kan det ha med att drevet är nytt och att det bara behöver köras in? Någon med liknande erfarenhet?


Har du spänt kedjan för hårt efter drevningen? Så att kedjan spänner mot etgående axel, den ska vara ganska slapp annars kan du få missljud.
Det är det enda jag kan tänka mej om det uppkom efter drevningen.

/micke
 
Kan nog stämma, kedja o bakdrev är ej så slitna, den måste kedjan som är för spänd helt enkelt!
 
Samma sak när jag drevade min.
På originaldrevet sitter det gummi på båda sidor som tar upp ljud, om detta inte finns på det nya så kan det bero på detta.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top