Misshandel? vad tror ni händer?

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
För att göra en lång historia kort:

Detta hände på nyårsafton. Jag hade druckit en del.. Men jag var ändå hyfsat klar i huvudet..

Såg att en kompis till mig stod och tjafsade med nån jäkla kille. så jag gick dit och frågade vad fan det var han ville. så puttade killen mig i bröstet. Så puttade jag honom tillbaka. Då fick jag en rak höger rätt på näsbenet. Blodet typ sprutade. hadde blod överallt. till och med på sockarna

Det kom 3 polisbilar och 1 ambulans till platsen, varpå jag pekade ut killen. sedan fick jag åka till station och göra anmälan. där började jag må dåligt och blev då körd till sjukhuset.. låg där ett jävla tag innan jag fick åka hem..

Näsan har blivit lite sned och jag har en fraktur, även brosket är helt konstigt..

Killen är alltså anmäld och polisen tog honom.

Vad kan jag räkna med för följder utav detta? Finns väl flera av er som har varit med om liknande situationer?

Tack på förhand!

Förhör, och om allt går vägen rättegång... Går det bra där, skadestånd

kieL skrev:
2697079 För att göra en lång historia kort:

Detta hände på nyårsafton. Jag hade druckit en del.. Men jag var ändå hyfsat klar i huvudet..

Såg att en kompis till mig stod och tjafsade med nån jäkla kille. så jag gick dit och frågade vad fan det var han ville. så puttade killen mig i bröstet. Så puttade jag honom tillbaka. Då fick jag en rak höger rätt på näsbenet. Blodet typ sprutade. hadde blod överallt. till och med på sockarna

Det kom 3 polisbilar och 1 ambulans till platsen, varpå jag pekade ut killen. sedan fick jag åka till station och göra anmälan. där började jag må dåligt och blev då körd till sjukhuset.. låg där ett jävla tag innan jag fick åka hem..

Näsan har blivit lite sned och jag har en fraktur, även brosket är helt konstigt..

Vad kan jag räkna med för följder utav detta? Finns väl flera av er som har varit med om liknande situationer?

Tack på förhand!
Du blir förhörd, om du nu inte redan blivit det, sedan kommer ett brev där det står ifall det blir rättegång eller inte, sedan ett papper om när rättegången ska ske.

Därefter får du gå till rättegången och redogöra för vad som hänt, hur mycket du yrkar i ersättning osv.

Inte så farligt. :)

Fick själv en smäll på ögonbrynet förr-förra nyåret. Det gick ju vägen, med kontot på plus, så jag hoppas ditt går bra oxå :D

Linuus skrev:
2697135
Fick själv en smäll på ögonbrynet förr-förra nyåret. Det gick ju vägen, med kontot på plus, så jag hoppas ditt går bra oxå :D

ungefär det jag har räknat med då..

Vad hände? hur grovt var det? och får man fråga hur mycket du fick i ersättning?

tack på förhand.

kieL skrev:
2697139 ungefär det jag har räknat med då..

Vad hände? hur grovt var det? och får man fråga hur mycket du fick i ersättning?

tack på förhand.

Min kompis var tvungen att betala 13tusen för misshandel och det var ungefärlika grovt som i ditt fall!
Så jag tippar på 10-15tusen kr ersätning.

UrbanTiger skrev:
2697351 Har du vittnen eller har han vittnen ?
Räkna med en motanmälan och sen blir skiten nerlagd.

Åkte på en vända av tre lirare en gång på 1800-talet. Jag tog snabbt reda på vad dom hette då jag kände igen en av dom . Dom hade flera av sina kompisar som vittnen och dom anmälde mig för misshandel trots att det var jag som hade läkarintyg på brustna revben och skrubbsår på halva kroppen. Dom hade inga skador alls annat än möjligen blåa stortånaglar. 3 mot en och sparka på det är ju sportsligt och bra.
Åklagaren sa rakt ut att det var ingen ide att driva det vidare då jag inde hade några vittnen.

Har du överfallsmoment på dina försäkringer så gör ändå en anmälan till försäkringsbolaget.

jaa. jag har faktiskt ett vittne. men det skulle inte förvåna mig om han också har något vittne. så vi får se vad som händer iaf.. :gnissla

o grappy. detta hände typ vid videomix så det var inte jag..

kieL skrev:
2697478 jaa. jag har faktiskt ett vittne. men det skulle inte förvåna mig om han också har något vittne. så vi får se vad som händer iaf.. :gnissla

o grappy. detta hände typ vid videomix så det var inte jag..
Okej okej :) Hoppas allt löser sig iaf =)

Är du ful för övrigt så kan det ju vara jobbigt men om du har ett någorlunda fördelaktigt yttre så kan du hävda att det har förstört din vardag totalt.
Gråt varje gång du vittnar/sitter i rätten etc, det ska enligt forskning ge en betydligt större chans till att vinna, gäller både offer som gärningsman.
Kräv honom på minst 50 000:- för sveda och värk och mena på att du är på tok för snygg för en sned näsa. Har du tur så får du 1/5 av beloppet...

Nekar man och det inte finns vittnen som sett själva händelsen så läggs det ner.

rätt ska va rätt

kieL skrev:
2697079 För att göra en lång historia kort:

Tack på förhand!

så här går det till i vissa kretsar iaf. (disclaimer: endast för informationssyfte, ej för att utföra)

en del personer kanske skulle ringa upp lirarn (från telefonkiosk) och säga att det kostar 10k om en anmälan ska dras tillbaks, 2 veckor kanske skulle kunna va en lämplig tid, går inte det så får det bli rättegång, skulle en del personer förlora där så skulle dom gå till sjukan och säga åt dom att fixa näsan för att dom mår psykiskt dåligt av att den är sned och inte vågar gå ut/sköta sitt arbete/skola pga av det, då blir det gratis.

sen skulle eventuellt kanske vissa skrupelfria personer åka hem till lirarn med ett "aluträ" och visa vart skåpet ska stå, lirarn är gissningsvis ensam nån gång på dygnet. en del kanske skulle lurpassa på han på ett lämpligt ställe, kanske bära maskering, vad vet jag. det dom flesta skulle göra är att se till att lirarn förstår varför saker och ting måste bli som dom blir, det kan bara finnas en alfahanne i ett rum, kanske förnedra honom när han befinner sej i ett hjälplöst tillstånd. den stora frågan är väl vad du själv är kapabel till och kan tänka dej att leva med moraliskt, ja så skulle det teoretiskt kunna gå till i vissa kretsar iaf. det här är ju inget jag rekommenderar på något sätt.

Homo skrev:
2697706 så här går det till i vissa kretsar iaf. (disclaimer: endast för informationssyfte, ej för att utföra)

en del personer kanske

En del personer uppvisar (rent teoretiskt) ett värre beteende än den odömde/dömde personen och ska (teoretiskt) få ett mycket värre straff än en del andra personer.
En del personer som beter sig så (i vissa kretsar) kan inte vara friska i huvudet.

Henken skrev:
2697730 En del personer uppvisar (rent teoretiskt) ett värre beteende än den odömde/dömde personen och ska (teoretiskt) få ett mycket värre straff än en del andra personer.
En del personer som beter sig så (i vissa kretsar) kan inte vara friska i huvudet.

det är riktigt, men det finns mycket "nutcases out there" som inte drar sej för nåt

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg