Missade andra hälften av Mugello!

Nyteknik skrev:
2219347 Att MotoGP har varit helt suveränt den här säsongen håller jag verkligen med om. Så jämnbördiga och många ekipage som möjligt skapar bäst underhållning - det är ett faktum. Men att det är färre team är väl i sig inte förklaringen till den förbättrade spänningen? Om du tror att det är så får du gärna utveckla.
Nej, men jag förstår inte vad som blir bättre av att ha några WCM-hojar i startfältet som skall varvas. Det drar ned helhetsintrycket, MotoGP skall vara state-of-the-art, inget annat.

valmers skrev:
2219370 Nej, men jag förstår inte vad som blir bättre av att ha några WCM-hojar i startfältet som skall varvas. Det drar ned helhetsintrycket, MotoGP skall vara state-of-the-art, inget annat.
De du kallar för WCM-hojar var lika mycket efter som Ellison och Cardoso är i år på sina state-of-the-art Ducati och Yamaha. Tydligen är deras däck inte state-of-the-art.

Vore det bättre med ett ännu mindre startfält där snudd på alla är potentiella segrare? Tio ekipage till start om det var vad som krävdes?

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back