Missa inte SportExpressen idag 21.30

Relapse skrev:
Formatet är: mpeg2 video, 544x576, 25 fps. Audio, mp2, 256kbps, 48000Hz, stereo.

Det är vad jag får ut också.

VIDEO: MPEG2 544x576 (aspect 2) 25.000 fps 10000.0 kbps (1250.0 kbyte/s)
AUDIO: 48000 Hz, 2 ch, 16 bit (0x10), ratio: 32000->192000 (256.0 kbit)
 
Laban skrev:
Tack för länkningen! Kul att se lite svensk racing. Varför, varför, varför får man aldrig se sånt i "vanlig" tv?

Dags för lite mejlbombning av SVT, TV3, Kanal 5 och TV4??? :D

"SportExpressen har börjat sända svensk roadracing i sin tv-kanal. Är det
inte på tiden att ni också börjat uppmärksamma den delen av svensk
motorsport? Den är ju inte direkt liten och för den delen väldigt
populär. Inte bara bland landets över 200 000 motorcykelägare...", eller nåt sånt...

Sportchefer är:
albert.svanberg@svt.se
magnus.dahlborn@viasat.se
hans.pekkari@tv4.se

Hoppas det är aktuella uppgifter. Vem som är sportchef på Kanal5 lyckades jag inte få reda på men mejla gärna info@kanal5.se och kolla upp saken.


Skickat....
 
Jag kör endast med ffdshow installerat som codec och spelar den problemfritt i t.ex. BSPlayer, WMP 6.4/9 & Winamp men fungerar ej i VLC.
 
Jäkligt bra program. Kul racing. Tråkigt för Oscar dock, skulle inte vilja vara ivägen för han när han kom tillbaks till depån :)
 
oscar skrev:
"Ser du så bra Gustav kör, han är uppe på blablabla-plats nu!?" Om jag inte ströp honom där så kommer jag aldrig göra det... :D
Hä hä.
Förvånad att Nyteknik kunde gå därifrån själv. Fast lite besviken på att du inte håller koll längre ner i fältet. :blah
 
oscar skrev:
Nu förstår jag inte vad du menar! Vadå känslor?? :D
Jag som uppfattade dig som en lugn och harmonisk kille Oscar :hihi
Men jag undrar varför du hatar regn (som du så fint uttryckte dig uppe i Mo I Rana) du körde ju så in i H--e och det såg riktigt stiligt ut tills...ja hrmmm jo.. :censored

//Robert
 
Håller med om att programmen bara blir bättre och bättre.
Kul med lite intervjuer före loppen.
De 39:- i månaden som kanalen kostar känns välinvesterade.

Programmet kunde dock vara längre, tex 1 timme och visa lite från de andra klasserna.
SportExpressen lär ju knappast ha problem med att få plats med tanke på deras i övrigt mediokra tablå.
 
From: "Jörgen Åkerberg" <jorgen.akerberg@sportexpressen.se>

Hej

För sändningar via nätet så är det under pågående arbete inför framtiden
men inte inom den närmaste tiden.

Mvh:
Jörgen Åkerberg

Lite trist...jag kan ju inte ha kanalen själv. Får förlita mig på snälla personer som rippar över så man kan ladda hem det istället :)
 
Mycket bra program, synd bara att man missar att visa det mest intressanta racet; NSBK och 250R i all ära, men när SS600 har ett så intressant startfält borde det visas i TV. Inte varje dag man har ett VM-team på plats i SM/SO.
 
valmers skrev:
Mycket bra program, synd bara att man missar att visa det mest intressanta racet; NSBK och 250R i all ära, men när SS600 har ett så intressant startfält borde det visas i TV. Inte varje dag man har ett VM-team på plats i SM/SO.
Näpp, å de e inte varje dag man har ett VM-team på plats i SM/SO som blir utklassade av en liiiten 15-åring ! hehe
:)
 
Nyteknik skrev:
Varför förvånad?
Egentligen inte alls förvånad men efter att ha sett hur "glad" Oscar var efter sin vurpa så inser man att han bryr sig inte ett dugg om att jag höll mig på hjulen.
 
valmers skrev:
Mycket bra program, synd bara att man missar att visa det mest intressanta racet; NSBK och 250R i all ära, men när SS600 har ett så intressant startfält borde det visas i TV. Inte varje dag man har ett VM-team på plats i SM/SO.
Det handlar väl som vanligt om vem som betalar för vad. Trodde själv man skulle visa mer än Stiggys highsider men det handlar säkert om rättigheter. Det är ju SM-klasserna som betalar, tillsammans med sponsorer, för visningen och SS600 är ju ingen SM-klass längre utan det är Scandinavian Open som har den i NM.
 
Goodstuff skrev:
Det handlar väl som vanligt om vem som betalar för vad. Trodde själv man skulle visa mer än Stiggys highsider men det handlar säkert om rättigheter. Det är ju SM-klasserna som betalar, tillsammans med sponsorer, för visningen och SS600 är ju ingen SM-klass längre utan det är Scandinavian Open som har den i NM.

Visades Stiggys highsider? Missade helt isåfall, trots att jag såg sändningen.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top