Missa inte SM/SO informationsmötet lördag 14 november på Alfred Nobel i Karlskoga

Hur är det med rookieklasserna, följer dom med och kör under SM helgerna bara eller är det på SO helgerna med?

Har lite dålig koll där :va
 
Synd med det långa uppehållet mitt under sommaren. Tur att det finns B-race. :)
Vem kommer arangera på Mantorp?

Preliminärt blir det ARC som står som arrangör, med benäget bistånd från lokala förmågor.

Hur är det med rookieklasserna, följer dom med och kör under SM helgerna bara eller är det på SO helgerna med?

Har lite dålig koll där :va

Ingen förändring, rookieklasserna kör både med SO och SM.

Visst är det så men fakta är väl att Jimmy körde betydligt långsammare med Conti?
Om Superbike fortsätter att köra först hoppas jag de fått bort deras grushögar när vi ska köra. De lägger sig i chikanen ganska ofta ;)

Han/hon som designade chikanen borde få stå där och bärga :gnissla

(EDIT: Down is out kanske blir kvar i Rookie-klasserna, klart är att det blir kvar i SM-klasserna vilket borde omfatta (SST600, 125, 250 och Pro SBK).

Den som designade chikanen är tjock, dansk och har kontakter med Bandidos, har du lust att prata med honom om designen av kurvan?:D
 
Last edited:
Den som designade chikanen är tjock, dansk och har kontakter med Bandidos, har du lust att prata med honom om designen av kurvan?:D

Han kallas även den Danske Grävlingen, han har en blick som kan döda och gillar att moona.
 
det är andra som testat conti oxå i pro för att fungera som referenspersoner.
bak funkar bättre än dunlop när det är val ex. emellan 7712 och 7704.de täcker ett bredare spann.lite stabilitetsproblem vid fullt nedlägg och hårt gaspåslag säger de som testat.
fram är de inte riktigt ifatt dunlop ännu .rent generellt så 0.4 sec långsammare/bana men med samma erfarenhet av de ,som av dunlop så kommer det nog att minskas rätt mycket den marginalen.
sedan finns det ju personer som kör 1.14 på gåsen med dunlop så jag tror inte man ska hänga conti så mycket.det är kaske korkat att jämföra jimmys tider med lunds.hans skillnad emellan dunlop och conti är mer intressant.

mer nyfiken på det praktiska,ska greven stå för samma däcksservice som TL har gjort eller kommer vartex att göra det,eller kommer conti själva hit?
kommer det bli riktat eller valbarhet emellan däckstyper?
har ju funnits exempel på enhetsdäck där alla fått köra hard rear och soft front oavsett bana och väder.
down is out borta,vilka finna grushögar det kommer ligga efer start på falken i tjocky 1000:)

Lite mera info , Visst körde Jimmi långsammare med Conti framdäcket , men det har utvecklats ett nytt under sen sommaren som testades av Cajback i Albecete och av Per och Greven i Cartagena veckan efter , Cajbacks svar var att däcket funkade kanon och var i klass med Dunlop men han skulle behöva köra in sig och justera hojen därefter för att kunna säga att det är så till 100% , bakdäcket kom ett nytt på semsommaren som var ett jättelyft , men inte riktigt så snabbt som Dunlop , men utvecklingen går vidare även här och ett nytt kommer att testas i Spanien i vinter , Greven kommer att sköta Raceservicen på plats även för Prosuperbike , Conti kommer att finnas på plats under vissa tävlingar och förhoppningsvis under någon av försäsongs träningarna ,
 
Den som designade chikanen är tjock, dansk och har kontakter med Bandidos, har du lust att prata med honom om designen av kurvan?:D
Tror inte han är så nöjd själv. Om jag inte minns fel la han sig i TV i konchikanen som man måste passera när man bromsat på sig...

Jag får väl ta med mig en HA-polare till Falken i år :D
 
Lite mera info , Visst körde Jimmi långsammare med Conti framdäcket , men det har utvecklats ett nytt under sen sommaren som testades av Cajback i Albecete och av Per och Greven i Cartagena veckan efter , Cajbacks svar var att däcket funkade kanon och var i klass med Dunlop men han skulle behöva köra in sig och justera hojen därefter för att kunna säga att det är så till 100% , bakdäcket kom ett nytt på semsommaren som var ett jättelyft , men inte riktigt så snabbt som Dunlop , men utvecklingen går vidare även här och ett nytt kommer att testas i Spanien i vinter , Greven kommer att sköta Raceservicen på plats även för Prosuperbike , Conti kommer att finnas på plats under vissa tävlingar och förhoppningsvis under någon av försäsongs träningarna ,

Conti vill ju ta fram en bra produkt. de vill ju vara med på banan och är därför lyhörda och intresserade att förbättra. så jag tror absolut att varvtiderna kommer att hålla i sig. synd att det inte kommer i 16,5 tum...
 
Vad får continental betala för att ha enhetsdäck???

Det blev klart bara för några dagar sedan att Conti förser Pro Superbike med däck nästa år. På mötet så bekräftade man bara detta, inget man gick in på ingående.
 
@Rash: Du skriver på www.highsider.se:

B-race. Alla får tävla!
De förare som kvalas ut och inte får komma till start i huvudracet, är nu alltså garanterade start i ett B-race. Nu får alltså alla som anmäler sig till ett SO-race, verkligen köra race, hur snabb eller långsam man än är. Detta har man gjort för att de långväga gästerna ska få valuta för sina pengar och för att fler förare ska våga ta klivet upp från Rookie-klasserna.


Kan du utveckla det där lite? Får de som inte kvalar in till tex SST1000 köra en egen B-final eller kör det en ihop med de som kvalats ut från Rookie 1000 eller gäller det bara SST1000 och SST600 eller vad?
 
@Rash: Du skriver på www.highsider.se:

B-race. Alla får tävla!
De förare som kvalas ut och inte får komma till start i huvudracet, är nu alltså garanterade start i ett B-race. Nu får alltså alla som anmäler sig till ett SO-race, verkligen köra race, hur snabb eller långsam man än är. Detta har man gjort för att de långväga gästerna ska få valuta för sina pengar och för att fler förare ska våga ta klivet upp från Rookie-klasserna.


Kan du utveckla det där lite? Får de som inte kvalar in till tex SST1000 köra en egen B-final eller kör det en ihop med de som kvalats ut från Rookie 1000 eller gäller det bara SST1000 och SST600 eller vad?

Hann inte skriva upp hela schemat som låg som förslag. Men det jag tror jag hann se var det b-final för respektive klass, ej blandat. Dock bör Mike kunna svara på det. bara ringa eller maila honom.
 
Vad får continental betala för att ha enhetsdäck???

Det har väl ingen här med att göra?
Alla däcktillverkare har fått chansen att ta fram erbjudande för serien, Conti vann helt enkelt.

Vad varje förare får betala lär väl däremot bli känt lite senare, beror säkert på valutakurser och annat.

Däcksbegränsning JA, det pratades om 4 set per helg.
Men jag uppfattade att detta snacket mest var för SO, är osäker hurvida det även skulle gälla på SM och Pro SBK tävlingarna, nån som vet?

Perra, det var ingen mer ingående info om B-finaler. Bara att det kommer vara B-finaler och det styrktes flera gånger med att ALLA ska få köra race :tummenupp

/Nitrous
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top