Missa inte: Lördag 7 juni - Tuvängen, Södertälje!!

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Provkörningsdag samt banåkning vid Tuvängens gocartbana.

Tid: Lördagen den 7 juni kl. 08.30 - 13.00
Plats: Tuvängens gocartbana, Södertälje.
För vägbeskrivning, se nedan.

Demo:
Aprilia-Center bjuder in till demodag av diverse Aprilia-hojar. Bland annat har du möjlighet att provköra Aprilia Mille, Aprilia Shiver, Aprilia Sxv samt Aprilia Mana. All provkörning kommer att ske på väg, men...

Bankörning:
...för endast 100 kr så får du fika o macka samt möjlighet att använda din egna hoj på gocartbanan mellan kl 08.30 - 13.00!! SMC:s instruktörer kommer att finnas på plats.

Hur långa körpassen blir avgörs av hur många som bokar upp sig för bankörningen. Men du kommer nog att få köra så du blir nöjd! ;)

För vår planering är det bra om du anmäler ditt intresse för banåkningen till: butik@aprilia-center.se eller ring: 08-522 290 50.

Allmän info samt vägbeskrivning:
Skyddskläder för motorcykelkörning skall användas och ryggskydd rekommenderas. Motorcykeln kontrolleras med avseende på trafiksäkerhet och skall vara godkänd för färd på allmän väg. Bullergräns på banan vid förbifart är max 100 dB. Motorcykeln skall minst vara trafikförsäkrad.

Tuvängen Ring är en av Sveriges längsta kartbanor med en längd på 903 meter och en nivåskillnad på 6,5 m.

Vägbeskrivning till Tuvängen Ring
Från E4/E20 avfart mot Södertälje N vid trafikplats Moraberg. Vid rondellen med McDonalds kör vänster mot Moraberg Industriområde.
Nästa rondell vänster och följ Morabergsvägen förbi Bilia och Beijer Bygg. I korsningen Morabergsvägen / Bergaholmsvägen (Ford) - tag höger och följ Bergaholmsvägen 1,6 km till avfart höger mot Tuvängen Ring.

Norrifrån kan man köra E4/E20 till avfart från motorväg mot Rönninge/Salem och höger mot Söderby. Efter ca 300 meter vänster Bergaholmsvägen mot Vellinge. Följ Bergaholmsvägen ca 6,7 km till avfart vänster Tuvängen Ring.

Välkomna hälsar Denny och Jeanette på Aprilia-Center!

Last edited:
Låter jäkligt skoj! Hur är det att köra på "liten" bana? Är det bra för oss nybörjare som aldrig provat banåka förut?

Det är MYCKET bra, jag var där förra lördagen och körde bana för första gången på MC. Svårt att beskriva, men det har varit en helt annan känsla att åka hoj nu veckan efter passen på banan än det var i början av säsongen.

Låter jäkligt skoj! Hur är det att köra på "liten" bana? Är det bra för oss nybörjare som aldrig provat banåka förut?

Håller med föregående talare. Om du är ovan vid bana eller kanske aldrig testat banåkning tidigare så är det ju perfekt att öva broms-, och kurvteknik på en sån här bana. Det är säkert därför SMC har sina kurser där. Hastigheten blir ju lägre än en vanlig bana med fler svängar istället! Och det är väl kurvorna som är kul!?!? :tungan

Testa vettja! :)

Det där lät lite kul, jag tar mig dit och börjar min semester med att riskera att kvadda en lånehoj!

låter klart intressant, borde ta en titt, får hoppas att jag kommer upp :)

2 frågor!

1.Om vi är 2 st som delar på hojen är det 100kr per person eller 100kr för hojen?

2. Om man nu skulle överstiga 100db får man tillbaka 100kr då man inte kan åka något?(helsystem akra)

Det där lät lite kul, jag tar mig dit och börjar min semester med att riskera att kvadda en lånehoj!

Va e det för stil att ta semester?? Vem ska då ta emot buden...???:va Men å andra sidan behöver du nog semester - såg lite blek ut igår..:D

låter klart intressant, borde ta en titt, får hoppas att jag kommer upp :)

Gör det! :tummenupp

2 frågor!

1.Om vi är 2 st som delar på hojen är det 100kr per person eller 100kr för hojen?

2. Om man nu skulle överstiga 100db får man tillbaka 100kr då man inte kan åka något?(helsystem akra)

På fråga 1. svarar jag 100 kr per person. Ni vill väl inte dela på mackan? Men om ni beställer en ny hoj så är det förhandlingsbart! :pannkyss

På 2:an så tycker jag att ni ska åka dit. Det ordnar sig nog. :) Men om inte så självklart får ni tillbaka dem!

Last edited:
Tack för en härlig dag:tummenupp

Första gången på en bana för mig idag, det var ju hur kul som helst:yoparty

Jag hade sett tråden innan men missat klockslagen så det var tomt när vi kom fram

kl.13.00 var lite snålt på en lördag och dagen efter nationaldagen :rolleyes:

Vi kör på Tuvängen varannan lördag. Inskrivning från 08.00 körning 09-13.

MEN lördag den 14 juni kör vi kl 09 - 16.

Mer info här

Välkomna!!

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing