Minsta 1000cc sporthojen?

ounze

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2010
Hoj
N/A
Tja!

Är ganska sugen på att köpa mig en sporthoj inom kort!
De ska då vara en 1000cc!

Frågan är dock vilken modell?

Är ute efter en så liten 1000cc hoj som möjligt!
De jag är ute efter är en så smal, kort och låg 1000cc sporthoj som möjligt.. men då ska de alltså vara en sporthoj i likvärdighet med Yamaha R1, Suzuki GSXR 1000 o.s.v.. Den ska vara grymt smidig och de är syftet med min efterlysning!

Tackar på förhand och go easy on me! om jag gjort något post fel! Är ny på Sporthoj! :tummenupp:tuttar

Har varit inne på BMWn! Aldrig sett den i verkligheten.. Men om vi tar t.ex.. Suzuki GSXR 1000.. Den må vara liten o smidig som sporthoj. Men den är relativt stor ändå.. är 175 lång så de har inget med längdproblem och göra om någon undrar :).

Edit: Något som hade varit perfekt är någon som är kortare än Hayabusa, men typ lika hög.. Dock gillar jag inte hayabusan's bakdel. Vill ha en mer supersport tail i stil med R1, GSX-R o.s.v.

Last edited:
Har varit inne på BMWn! Aldrig sett den i verkligheten.. Men om vi tar t.ex.. Suzuki GSXR 1000.. Den må vara liten o smidig som sporthoj. Men den är relativt stor ändå.. är 175 lång så de har inget med längdproblem och göra om någon undrar :).

Edit: Något som hade varit perfekt är någon som är kortare än Hayabusa, men typ lika hög.. Dock gillar jag inte hayabusan's bakdel. Vill ha en mer supersport tail i stil med R1, GSX-R o.s.v.
Jag hade en gixxer k8 fin hoj! men bmw känns som att köra en 600 fast med mer pullver är hayabusan.

Onödigt och posta den då.

Hade tråkigt, så jag så en video recension av Aprilia RSV4.
Dom sa att den var svag på låga varv och gick ojämnt samt inte hade värst bra gasrespons.

Någon RSV4 ägare som kan kommentera de?

Är det inte bättre att provköra en och skaffa dig en alldeles egen uppfattning?

Gällande hojens fysiska storlek; jag har provsuttit en RSV4 och den känns nästan lika liten som min RS 250. Nästan. Sannolikt den minsta 1000cc-hojen på marknaden i alla fall.

Onödigt och posta den då.

Hade tråkigt, så jag så en video recension av Aprilia RSV4.
Dom sa att den var svag på låga varv och gick ojämnt samt inte hade värst bra gasrespons.

Någon RSV4 ägare som kan kommentera de?

Den handlaren som jag köpte min Rsv4r av har en av de tidiga Factory som kom till sverige,det verkar som de är inställda lite vassare än de som kommer nu,så att säga.
Min R går hur mjukt som helst.
Sen om den är svag på låga varv beror på vad man jämför med,mot en Ducce ja,Jag är nöjd iaf,den går så det räcker..:)

Den handlaren som jag köpte min Rsv4r av har en av de tidiga Factory som kom till sverige,det verkar som de är inställda lite vassare än de som kommer nu,så att säga.
Min R går hur mjukt som helst.
Sen om den är svag på låga varv beror på vad man jämför med,mot en Ducce ja,Jag är nöjd iaf,den går så det räcker..:)

Mmh, jag får kila ner till någon MC affär och kolla på den. Finns ju alltid trim avgasrör, om mappning, cylinder modifieringar och dylikt. Så prestandabiten borde egentligen vara minsta problemet.

Något som däremot är svårare att förändra är den fysiska storleken, stabiliteten och dylikt.

Tack för svar!

Varför måste den då prompt vara så liten det bara går? :va

Precis min fundering också. Har en polare som är kring 170cm lång och han gör både stoppies och wheelies med en gammal cbr1100. Kör i kringlor runt de flesta. Han menar på att de egentligen inte spelar nån större roll med storleken. Men de säger alla med små snoppar. :D

Back