Det hela började i onsdags då jag blev orolig över mitt bakdäck som hade börjat blir slut (korden var framme).
Desperata försök att lyckas få tag på ett däck till torsdagen (hade betällt ett från tyskland som inte hade kommit ännu). På torsdag skulle jag åka ner till ostkusten för att fira midsommar med några kompisar.
Hittar en firma under eftermiddagen utanför stan som jag kan köpa ett däck med godkänt mönster samt krängning och balansering för 250kr. Blir sugen på att smälla det gammla däcket och så blev det (skit kul
)
Tar med fälgen under torsdagen och får på det nya däcket.
Torsdagen bar det av mot ostkusten och allt gick bra
------------------------------------
Några pilsner och några dagar förbi så bar det av hemmåt
1
Östergötland känd som sveriges suraste snutar med orkar inte köra lagligt så dumm man är
ligger och kör på E20 mellan valdermarsvik och söderköping, slår av något från 90 väg som byter till 70 väg en kort sträcka. Ser bilarna blinkar med bromsljusen men ser ingen polis så man gasar på lite friskt och det piper till i laservarnaren.
FAN där stod polisen, av med handsken och trycka av skiten. Fortsätter då polisen inte stod på ett sånt sälle att man skulle kunna stanna. Nervös för man ska bli av med kortet med döm av min förvåning då ingen stannar oss!
2
Kommer mot söderköping (skit dryg kö) ingen väggren så jag glider förbi försiktigt på vänstra sidan av bilarna mellan wire räcke och bilar(30km/h).
Kompisen åker chromsläde och åker bakom mellan bilarna och wireräcke, tittar snabbt bakåt då har han har lyckats fastna mellan en bil och räcket
Han slog sig inte och cykeln skadades inte men det gjorde bilen.
3
Svänger upp på E18 mot karlstad i örebro, stopptecken så jag startar lite lungt på 1an.
1an släpp fan i med 2an släpper mer vill inte släppa gasen i med 3an släpp uppe i 100 och jävligt fundersam på kvalitén på däcket jag köpte
110km/h och vrider om då går skiten, kör väldigt lungt hem!
Läste om någon som varit med om liknade sak med trodde inte de kunde vara möjligt (pirelli super corsa tror jag däcket heter)
60 mil (15 mil i regn) helt slut, nu blir det sova!
(Vet att min stavning är dålig!)
Desperata försök att lyckas få tag på ett däck till torsdagen (hade betällt ett från tyskland som inte hade kommit ännu). På torsdag skulle jag åka ner till ostkusten för att fira midsommar med några kompisar.
Hittar en firma under eftermiddagen utanför stan som jag kan köpa ett däck med godkänt mönster samt krängning och balansering för 250kr. Blir sugen på att smälla det gammla däcket och så blev det (skit kul
)Tar med fälgen under torsdagen och får på det nya däcket.
Torsdagen bar det av mot ostkusten och allt gick bra
------------------------------------
Några pilsner och några dagar förbi så bar det av hemmåt
1
Östergötland känd som sveriges suraste snutar med orkar inte köra lagligt så dumm man är
ligger och kör på E20 mellan valdermarsvik och söderköping, slår av något från 90 väg som byter till 70 väg en kort sträcka. Ser bilarna blinkar med bromsljusen men ser ingen polis så man gasar på lite friskt och det piper till i laservarnaren.FAN där stod polisen, av med handsken och trycka av skiten. Fortsätter då polisen inte stod på ett sånt sälle att man skulle kunna stanna. Nervös för man ska bli av med kortet med döm av min förvåning då ingen stannar oss!
2
Kommer mot söderköping (skit dryg kö) ingen väggren så jag glider förbi försiktigt på vänstra sidan av bilarna mellan wire räcke och bilar(30km/h).
Kompisen åker chromsläde och åker bakom mellan bilarna och wireräcke, tittar snabbt bakåt då har han har lyckats fastna mellan en bil och räcket
Han slog sig inte och cykeln skadades inte men det gjorde bilen.3
Svänger upp på E18 mot karlstad i örebro, stopptecken så jag startar lite lungt på 1an.
1an släpp fan i med 2an släpper mer vill inte släppa gasen i med 3an släpp uppe i 100 och jävligt fundersam på kvalitén på däcket jag köpte
110km/h och vrider om då går skiten, kör väldigt lungt hem!
Läste om någon som varit med om liknade sak med trodde inte de kunde vara möjligt (pirelli super corsa tror jag däcket heter)
60 mil (15 mil i regn) helt slut, nu blir det sova!
(Vet att min stavning är dålig!)
Last edited: