minska t-shirt i tvätten, går det?

smallsocks

Sporthojsnörd
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Ok jag gjorde misstaget att beställa några t-shirts från nätet och tog storlek L men det var först stort, typ medium hade varit lagom... Och grejen att byta in går typ inte för det är "personliga t-shirts" tryck som jag själv valt...

Går det typ att tvätta dom mindre en aning om man kör med typ 60-80grader eller nåt?
Någon som provat? eller någon kille som inte kan tvätta som har krypt några t-shirts? :)

Ni tjejer borde ju ha många tips

det går inte krympa kläder, kläder blir inte mindre skrynkliga för man stryker dem, man kan blanda alla möjliga färger i tvätten utan problem osv osv.. killars verklighet :D..

Men om du frågar nån tjej säger de säkert att de krymper om du tvättar i 90grader lr nå.. :tungan :tungan

AndreasNo skrev:
2441671 det går inte krympa kläder, kläder blir inte mindre skrynkliga för man stryker dem, man kan blanda alla möjliga färger i tvätten utan problem osv osv.. killars verklighet :D..

Men om du frågar nån tjej säger de säkert att de krymper om du tvättar i 90grader lr nå.. :tungan :tungan

hehe Det jag menar... får vänta tills en tjej hookar på tråden
annars då kan du tvätta :D

gay.gif

AndreasNo skrev:
2441693 en tjej här(hrm) viska i mitt öra att det är bara o tvätta i 90grader o se.. de pajar inte iaf.. kanske :D

90 grader låter mkt :)

sambo? du?

hahahahahhahahmoooohahahahhah <-- markera här

nä nu var jag taskig :hihi

Om du inte har nåt annat val - det gick ju inte att byta - får du väl försöka med varm tvättning. Vita tröjor tål nog 90 grader, färgade tål åtminstone 60 grader. I normalfallen. Men vad är trycket i för material? Bara färg? Om det är någon sorts gummitryck tål det nog inte mer än 60 grader. I värsta fall krymper tröjorna bara på längden, och blir bredare... :rolleyes: Men det är ju värt ett försök, om du nu inte ska försöka sälja dom istället? :)

smallsocks skrev:
2441753 90 grader låter mkt :)

sambo? du?

hahahahahhahahmoooohahahahhah <-- markera här

nä nu var jag taskig :hihi

Ja tyvärr så va jag sambo...då va jag duktig o kunde både städa, laga mat o tvätta..

Nu har jag inte städat på säkert över en månad, tvättat typ inget o inte lagat mat sen i maj typ :D

Snuttan skrev:
2441777 Om du inte har nåt annat val - det gick ju inte att byta - får du väl försöka med varm tvättning. Vita tröjor tål nog 90 grader, färgade tål åtminstone 60 grader. I normalfallen. Men vad är trycket i för material? Bara färg? Om det är någon sorts gummitryck tål det nog inte mer än 60 grader. I värsta fall krymper tröjorna bara på längden, och blir bredare... :rolleyes: Men det är ju värt ett försök, om du nu inte ska försöka sälja dom istället? :)

kan ju försöka sälja dom men, hm, jo jag fick byta "en" t-shirt av fyra... orka betala frakt för 1 shirt...o skicka...o hålla på...

fan hatar sånt här, man ska låta sin kompis beställa först så man ser storleken!

nu känner jag mig som en riktig :tomten

AndreasNo skrev:
2441834 Ja tyvärr så va jag sambo...då va jag duktig o kunde både städa, laga mat o tvätta..

Nu har jag inte städat på säkert över en månad, tvättat typ inget o inte lagat mat sen i maj typ :D

Brukar bli så, man tvättar när man måste dvs när man tar upp något rikigt gammalt o fult i garderoben, lagar mat när man är hungrig oavsett tidpunkt, städar när man orkar och det är nödvändigt (nån gång sådär ibland typ)

när man har tjej måste man anpassa sig så mycket eftersom får de inte socker typ varje kvart så blir de jobbiga och griniga...

tricket jag lärde mig är att alltid ha en snickers eller jaap eller nåt i bakfickan som man drar fram när man märker att sockret börjar gå ur kroppen på dom... fungerar ganska bra...

HAHAHA

Pröva torktumla varmt. Det gjorde jag med sambobyxor och det blev barnstorlek när jag var klar! :)

smallsocks skrev:
2441847 Brukar bli så, man tvättar när man måste dvs när man tar upp något rikigt gammalt o fult i garderoben, lagar mat när man är hungrig oavsett tidpunkt, städar när man orkar och det är nödvändigt (nån gång sådär ibland typ)

när man har tjej måste man anpassa sig så mycket eftersom får de inte socker typ varje kvart så blir de jobbiga och griniga...

tricket jag lärde mig är att alltid ha en snickers eller jaap eller nåt i bakfickan som man drar fram när man märker att sockret börjar gå ur kroppen på dom... fungerar ganska bra...

HAHAHA

snickers i bakfickan ska jag komma ihåg till nästa hynda.. men bara för att kunna ta upp o käka upp själv framför ögona på idioten.. :tungan

AndreasNo skrev:
2441858 snickers i bakfickan ska jag komma ihåg till nästa hynda.. men bara för att kunna ta upp o käka upp själv framför ögona på idioten.. :tungan

hehe fast då kommer du va jätte jätte kär och villja ha pussy så du trycker nog in den i käftenpå henne...

fan du är online heeeeeeeeeeeeeela tiden, vad gör du om dagarna egentligen? :tungan

smallsocks skrev:
2441864 hehe fast då kommer du va jätte jätte kär och villja ha pussy så du trycker nog in den i käftenpå henne...

fan du är online heeeeeeeeeeeeeela tiden, vad gör du om dagarna egentligen? :tungan
heh..

jag jobbar natt.. så jag går upp o e alltid för trött o seg för o orka annat än sitta vid datorn innan jag åker o jobbar igen :D..

AndreasNo skrev:
2441876 heh..

jag jobbar natt.. så jag går upp o e alltid för trött o seg för o orka annat än sitta vid datorn innan jag åker o jobbar igen :D..

ah skönt, önskar jag kunde jobba natt ibland... om tio minuter slutar jag, men nej det är ju torsdag så jag ska ju jobba över idag. bläääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää hatar torsdagar...

smallsocks skrev:
2441928 ah skönt, önskar jag kunde jobba natt ibland... om tio minuter slutar jag, men nej det är ju torsdag så jag ska ju jobba över idag. bläääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää hatar torsdagar...

jag önskar också jag fick jobba natt IBLAND .. satan va de suger o jobba natt jämt.. man har INGET liv...
jag har dessutom 4-5 mil te jobbet så man ödslar massa onödig tid på att pendla me.. 13-14 timmar om dan på jobbet..wohooo :näsblod
snart iväg, jobba till 06.. hemma i sängen vid 07, upp 10 o dra iväg o åka hoj :D.. tröööött redan..
Va va ämnet här? har jag glömt bort :D :D

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...