Minns ni SSMK-forumet ?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
För två år sedan ungefär lades de sista inläggen i det gamla Yahoo-forumet för SSMK. Alla inlägg var ju sparade i deras databas och kunde inte extraheras på ett vettigt sätt, men jag skrev ett script som hämtade hem inläggen så som de visades på webben. Tyvärr försvann de inlägg som först presenterades med reklam - ungefär 5% - och jag kunde inte få något som automatiskt hoppade över detta steg och manuellt orkar man inte ladda ner så många sidor...

Inläggen finns nu sparade på http://fetsladd.se/group/supermotardklubben/ precis som de är. Länkarna mellan inläggen fungerar (fick skriva om URL:erna lite), men vad som saknas är en index-sida som presenterar rubriken, datum och författare, samt någon sökfunktion. En sak som ställer till det för Firefox, är att sidorna presenteras utan extensionen .htm eller .html - IE fixar detta dock.

Först inlägget: http://fetsladd.se/group/supermotardklubben/message/1
Sista (sparade) inlägget: http://fetsladd.se/group/supermotardklubben/message/20493

Själv minns jag bl.a. det här: http://fetsladd.se/group/supermotardklubben/message/13958 och denna http://fetsladd.se/group/supermotardklubben/message/15914
 
Last edited:

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
:D Underbart! Jag har ff kvar mina fina tröjor, saknar min svarta dock. Ngon stal den i tvättstugan.:mad:

Bra initiativ, men dumt att komma ihåg inlägg som gör ont. :gnissla Tur att du är hel igen, det var ju ett tag sedan. Nu är vi ju gamla och förståndiga och kör inte som huliganer längre. :rolleyes:

Det var väl bl.a. CoRuS som låg bakom SSMK eller minns jag fel?:va
 

Lindhracing

It's an attitude, not a wheelsize...
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Mora
Hoj
Honda CR 500 & Husqvarna Rödmyra
:D Underbart! Jag har ff kvar mina fina tröjor, saknar min svarta dock. Ngon stal den i tvättstugan.:mad:

Bra initiativ, men dumt att komma ihåg inlägg som gör ont. :gnissla Tur att du är hel igen, det var ju ett tag sedan. Nu är vi ju gamla och förståndiga och kör inte som huliganer längre. :rolleyes:

Det var väl bl.a. CoRuS som låg bakom SSMK eller minns jag fel?:va

Tom! Vilken nostalgitråd du drar igång...:( :D

Jag måste ju bara hänga på med att lägga in protokollet från SSMK`s bildande :fakta :hihi

Jisses, det är ju snart 7 år sedan :jisses Otroligt va ni börjar bli gamla... :rolleyes:

/Magnus


Protokoll för styrelsemöte med
Svenska SuperMotard Klubben
2001-11-25

1. Mötets öppnande
Mötet öppnades

2. Val av ordförande för mötet
Thomas af Klinteberg valdes till ordförande

3. Val av sekreterare för mötet
Martin Törnqvist valdes till sekreterare

4. Val av två justeringsmän för mötet
Staffan Andersson och Rickard Simonsson valdes till justeringsmän.

5. Bildandet av Svenska SuperMotard Klubben
Klubben bildades

6. Val av styrelse för Svenska SuperMotard Klubben
Följande styrelse valdes (adresser i bilaga 2):
Ordförande: Magnus Lindh
Sekreterare: Martin Törnqvist
Kassör: Martin Lindh
Ledamot nr ett: Staffan Andersson
Ledamot nr två: Thomas af Klinteberg
Ledamot nr tre: Rickard Simonsson

7. Fastställande av klubbens syfte
Styrelsen beslutade om följande syften:
Svenska SuperMotard Klubben skall:
- Underlätta spridning av information om sporten, banor, träffar och tävlingar.
- Väcka intresset hos etablerade klubbar som har eller kan bygga lämpliga banor och arrangera tävlingar.
- Jobba för att tydliga regler för tävlingar, banor och licenser blir tillgängliga.
- Väcka intresset hos allmänheten för denna publikvänliga sport!
- Vara en samlingspunkt för SuperMotard-intresserade.

8. Förslag till stadgar
Styrelsen föreslog och tog beslut om stadgar för Svenska SuperMotard Klubben. (bilaga 1)

9. Ekonomisk diskussion och fastställande av medlemsavgift.
- Styrelsen beslutade om en medlemsavgift på 200kr.

10. Förslag angående klubbtröja. (Magnus Lindh)
- Styrelsen fastställde att klubbtröjan skall vara av enkelt snitt med tryck och av bra kvalitet. Tröjan skall ingå i det årliga medlemskapet och kan ej köpas separat.
- Styrelsen fastställde att klubbtröjan skall vara av typen T-shirt av klassiskt snitt.
- En arbetsgrupp för klubbtröjan bildades bestående av Rickard Simonsson, samt Martin och Magnus Lindh.

11. Arbetsgrupper inför säsongen 2002
- Styrelsen tog beslut och tillsatte en arbetsgrupp för hemsidans fortsatta underhåll och utveckling. Arbetsgruppen består av Staffan Andersson och Martin Törnqvist.
- Styrelsen fastställde en arbetsgrupp för bankörning i samband med årsmöte samt årsmötets genomförande. Denna består av Martin Lindh och Thomas Af Klinteberg.
- Styrelsen fastställde en arbetsgrupp för att ta fram en maillista i syfte att administrera föreningsutskick av nyheter och information. Ansvariga för detta blev Martin Törnqvist och Martin Lindh.

12. Diskussion av hemsida
- Styrelsen fastställde hemsidans syfte som likställt med klubbens.
- Styrelsen tog beslut om fem stycken nya e-postadresser till hemsidan.
- Styrelsen tog beslut om att annonser på hemsidan skall vara supermotard-relaterade.

13. Aktiviteter på Motorcykelmässan 2002 för att främja klubben.
- Magnus Lindh tar hand om detta



14. Övriga frågor
- Styrelsen beslutade att föreningen skall verka för att samordna tävlings och uppvisningsverksamhet.
- Styrelsen beslutade att föreningen skall försöka ordna en resa till ett stort SuperMotard-evenemang.
- Styrelsen beslutade att ett medlemskort skall tas fram. Martin Lindh undersöker hur detta skall utformas.
- Styrelsen beslutade att ett infoblad skall fastställas i god tid inför Motorcykelmässan 2002.
- Styrelsen beslutade att inte främja körning med cross-däck eller motsvarande vid bankörningar p.g.a. olycksrisk samt banslitage.

15. Mötet avslutades.


Signatur av Justeringsmän:


_______________________ ______________________
Staffan Andersson Rickard Simonsson
 

Enginehardware

www.enginehardware.se
Gick med
29 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Husaberg Carbon 693, Kawasaki SXR800.
:D Underbart! Jag har ff kvar mina fina tröjor, saknar min svarta dock. Ngon stal den i tvättstugan.:mad:

Bra initiativ, men dumt att komma ihåg inlägg som gör ont. :gnissla Tur att du är hel igen, det var ju ett tag sedan. Nu är vi ju gamla och förståndiga och kör inte som huliganer längre. :rolleyes:

Det var väl bl.a. CoRuS som låg bakom SSMK eller minns jag fel?:va

Du minns fel men det gör inget, frågan är bara- Var det bättre förr??

Nu när man blickar tillbaka så har man glömt hur jobbigt det var och minns bara de roliga stunderna.

Tack till er alla som var med och stöttade på den tiden det begav sig.

//Thomas
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Du minns fel men det gör inget, frågan är bara- Var det bättre förr??

Nu när man blickar tillbaka så har man glömt hur jobbigt det var och minns bara de roliga stunderna.

Tack till er alla som var med och stöttade på den tiden det begav sig.

//Thomas
Haha, jag är gammal och senil så du är snäll som förlåter mig. :krama
Allt var f-n inte bättre förr, men ibland är det som du säger, man glömmer det som var jobbigt. Ni gjorde ett bra jobb, supermoto är större i Sverige nu, även om det är mycket slit kvar för att det ska funka som vi vill.

:tummenupp
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
En liten "ping" på den här tråden igen. Den gamla servern (irt.slu.se, på förrförra jobbet) där jag hade allt smått och gott liggandes, dog av i somras efter många års tjänstgöring.

Att få igång hemmadomänen och med en webbserver med tillhörande NAS m.m. har tagit en stund. Jag sitter fortfarande på en seg ADSL-lina, så det går inte något vidare att tanka hem stora filmer och bilder, men det finns sparat i alla fall. Det är ett drygt arbete att ändra om länkar och städa bort inaktuella sidor som är ett arv från tidigare installation.

Men SSMK-inläggen går nu i alla fall att kika på igen via fetsladd.se (URL:erna ändrad i första inlägget).
 

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
2 röda och en gul
Sjukt bra jobbat Tom.

Vad jag var vänlig på den tiden då
"
Vi får sända en gemensam tanke till Tom så han frisknar till snabbt!
/Tommy F-L"
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Sjukt bra jobbat Tom.

Vad jag var vänlig på den tiden då
"
Vi får sända en gemensam tanke till Tom så han frisknar till snabbt!
/Tommy F-L"
Det gör inget att du var vänlig på forumet, det är irl som det verkligen gäller. När Tom väl var på benen igen fick vi häckla honom när han mest stod och mekade i depån på Åland och ordningen var återställd. :kiss

:D
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det gör inget att du var vänlig på forumet, det är irl som det verkligen gäller. När Tom väl var på benen igen fick vi häckla honom när han mest stod och mekade i depån på Åland och ordningen var återställd. :kiss

:D

:gnissla Mest påkostade hojen i depån, men slöaste föraren... alltid snabb i teorin
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Coolt! Ni och andra forum lurade in mig i svängen en gång i tiden.
Vad hade Supermoton varit idag utan alla er? :Bugar

Stort TACK! (inte för att ni lurade in mig, det ska ni få fan för! :mad: Men för ert goda jobb!) :D

Nu har man en aktiv roll bland flera andra som jobbar hårt för supermoton idag. Känns nästan lite konstigt att det inte var längre sen ni höll på som bäst? Känns som en annan varit med i eeeeeevigheter :) Ni är välkomna tillbaka vilken dag i veckan som helst :)

Det man snabbt lärt sig är så lite det krävs om alla hjälper till, och hur svårt det är när man är få som ska jobba för många. Ni måste verkligen haft hård motvind som en helt ny sport som får mig att se svart, och en medvind ibland iom nyhetens behag som jag avundas.

Slide in, burn out :yoparty
 

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
2 röda och en gul
Long time, no see!
Tom får ordna en reunion i sommar! Eller återuppstår ålandsresorna?

Det gör inget att du var vänlig på forumet, det är irl som det verkligen gäller. När Tom väl var på benen igen fick vi häckla honom när han mest stod och mekade i depån på Åland och ordningen var återställd. :kiss

:D
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Long time, no see!
Tom får ordna en reunion i sommar! Eller återuppstår ålandsresorna?

Vi får nog hitta ett annat "Åland", tyvärr, men det vore f-n så roligt att träffa alla "gamlingar"! :hej

Tänk vad vi härjade på Rörken, kanske vi kunde få ha en återträff där? :yoparty
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Ålandsresan går till Örebro nuförtiden, ni är välkomna till Valborg. :)
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Long time, no see!
Tom får ordna en reunion i sommar! Eller återuppstår ålandsresorna?

Jag ska göra ett försök till våren, men vi får se när det går att få tider på banan. Kartingen vill säkert ha tjing på bantid fr.o.m. maj och i april kan det vara lite väl kallt ibland (fast -03 körde vi redan vid påsken, med is i bortre hörnet av banan - solen gassade fint ändå mitt på dagen).
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Vi får nog hitta ett annat "Åland", tyvärr, men det vore f-n så roligt att träffa alla "gamlingar"! :hej

Tänk vad vi härjade på Rörken, kanske vi kunde få ha en återträff där? :yoparty

Jaså, fick ni träna med race cyklar på rörken förut? Vore ju kanon om vi kunde få ordna träningar där igen juh!

Som jag förståt det är det bara alla "SMC" kurser å sånt som får härja fritt där???
 

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
2 röda och en gul
Oregistrerat med slicks! Det var tider det.... haha..

Jaså, fick ni träna med race cyklar på rörken förut? Vore ju kanon om vi kunde få ordna träningar där igen juh!

Som jag förståt det är det bara alla "SMC" kurser å sånt som får härja fritt där???
 

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
Jag ska göra ett försök till våren, men vi får se när det går att få tider på banan. Kartingen vill säkert ha tjing på bantid fr.o.m. maj och i april kan det vara lite väl kallt ibland (fast -03 körde vi redan vid påsken, med is i bortre hörnet av banan - solen gassade fint ändå mitt på dagen).
Inte ett försök, du ska!! :krama
Håller tummarna!!
//m
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Jag minns tillbaka till dagen då SSMK hade hyrt Kinnekulle Ring och vi svirade de lurviga på Stadshotellet på kvällen. Det var tider det...
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
BTW, länkarna fungerar fortfarande.... :näsblod Jag har inte gjort något åt filstrukturen alls sedan det tankades ner från Yahoo (innan tjänsten lades ned), men det går att bläddra sig fram mellan inlägg som var innan Sporthoj ens fanns på kartan. Domänen "fetsladd" har jag kvar och tuggar på med en gammal Linuxkärra som diverse-server.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top