Minns ni 70-talet

Kir & Aurora spyddes i buskarna utanför ungdomsgårdarna, punkrocken kom och nya rebeller föddes.
Nu har jag lite svaga minnen av dom dryga 5 månader 70-tal jag upplevde, men Aurora slank ner även 18 år senare :hihi Och upp... :rock Dumt att lära sig av andras misstag :hihi
Dock lyssnar jag gärna på 70-talsrock, har pollisar (dock inte typ bäver utan mer åt husmus-hållet :rolleyes:) och går runt i en skinnjacka som nog var second hand redan då, så lite spår satte det nog! :tummenupp

Tillbringade min tidigaste barndom i 70-talet och jag minns (med fasa) dom superlågt skurna, tajta brallorna som avslutades i sjukt utsvängda byxben. Gärna dessutom något för långa också så att dom släpade lite i hälen bakom platåträskorna som var ett måste (jag hade vita). Ingen byxknapp heller utan endast blixtlås som drogs upp och ner med hjälp av en stor ring.

Jeans var en stor grej liksom byxor i plysch (usch!). Polotröjan var inne, gärna i något obestämbart syntetmaterial och till allt bar man västar i olika varianter.

Och allt gick i orange (tror det kallades brandgult) och brunt. Med stora, yviga blommor eller andra psykedeliska mönster.

Minns också Raketosten (varför försvann den??), trekantiga tetraförpackningar (framförallt en variant som innehöll chokladpudding!), morsan och farsan som rökte som skorstenar i bilen vilket gjorde mig hyggligt bilsjuk - fast dom fattade aldrig sambandet...... Säkerhetsbälte eller barnstol var inte ett alternativ. Bilåkandet för min del gjordes ståendes mellan förar- och passagerarsätet fram.

Överhuvudtaget var saker å ting inte lika farliga då som dom är nu.... Man cyklade utan hjälm, ramlade och slog sig som fan och så var det inget mer med det, typ. :kryckor

.

Född -70 :D
När försvann kapsylerna på drickaflaskorna, dom som man kunde öppna utan verktyg, dom som det var en flik man drog i för att öppna kapsylen?
70 eller 80talet?

Har ni inte lärt er ännu att polisonger stora nog att ge ett bra grepp kallas för böghandtag?
Funderar på att skaffa likadana som Joey Dunlop hade.
KEWLT!

När försvann kapsylerna på drickaflaskorna, dom som man kunde öppna utan verktyg, dom som det var en flik man drog i för att öppna kapsylen?
70 eller 80talet?

du menar dom där i folie som man alltid skar sig på?
skulle tippa 70:s

Har ni inte lärt er ännu att polisonger stora nog att ge ett bra grepp kallas för böghandtag?
Funderar på att skaffa likadana som Joey Dunlop hade.
KEWLT!
Lr sådana som kapten Bates hade i ånedinlinjen....:tummenupp
Tittat på Flåklypa Grand Prix....lr någon som haft Raketost på matbordet ?

70 eller 80talet?

Hmm...jag vill minnas att dem försvann i slutet av 70, möjligen precis i början av 80. Vart ju så jävla vassa. Tror till och med att det var samtidigt som flärpen på burk försvann.

Hmm...jag vill minnas att dem försvann i slutet av 70, möjligen precis i början av 80. Vart ju så jävla vassa. Tror till och med att det var samtidigt som flärpen på burk försvann.
Fy fan vad du är gammal. :gnissla

70 eller 80talet?
Nån gång på 80-talet, jag minns att jag drack såna när jag var liten! Jag kan fortfarande känna smärtan i fingrarna :huvet

Jag kom å tänka på morsan å farsans brandgula å chokladbruna tält från den där tiden :hihi Det använde jag senast för 3 år sen :tummenupp På en camping där alla hade byggt altan runt sin husvagn å körde Porsche eller M3, möjligen nån bamsemerca eller xc90 :D

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti