Minnesproblem

burner skrev:
Det är troligen en lätt grad av Alzheimer du har fått.

Nedan kan du kontrollera din grad, folk med Alzheimer brukar få svårt att uppnå 20 poäng, själv fick jag 41 vid första testet.

Testa om du har Alzheimer

Skulle tro att 70-80% av sveriges befolkning isf har Alzheminer om man går efter det testet.

Du kan träna upp att komma ihåg sånna grejor som i det flash programet, som du märker klarar du fler och fler gånger för varje försök. :hihi

Padde skrev:
Skulle tro att 70-80% av sveriges befolkning isf har Alzheminer om man går efter det testet.

Du kan träna upp att komma ihåg sånna grejor som i det flash programet, som du märker klarar du fler och fler gånger för varje försök. :hihi

Jag fick fan 11p... okej, jag har ganska slappt närminne märker man ibland. Ganska, eller jävligt vanligt är det att man glömmer småsaker bara sådära så kommer man ihåg de kort därefter att man glömde dom (och jag som bara är 17).... :gnissla :7peta

Cyberdog skrev:
Kan ju ha nåt med det o göra, jag håller på att pluggar hojkort samt ska byta jobb om 1,5 månad och pluggar förfullt till det, sen så står ju huset här och vill bli färdigt.

Eftersom du har mycket att tänka på finns det mycket saker att glömma av.
Vad du än gör slappna inte av ;)

burner skrev:
Det är troligen en lätt grad av Alzheimer du har fått.

Nedan kan du kontrollera din grad, folk med Alzheimer brukar få svårt att uppnå 20 poäng, själv fick jag 41 vid första testet.

Testa om du har Alzheimer

Jag fick 12, inte en chans att jag skulle komma upp i 41. Fast jag har alltid varit förvirrad, förhoppningvis blir det inte så mycket värre med åren... :3freak

Nursey skrev:
Ta Berocca vitaminer. Dessa innehåller mkt B vitamin vilket blir utnött i kroppens förråd av stress

Öl är en trevligare källa för B-vitamin :fakta (Även om överdoser kan ställa till det temporärt för minnet)

Jag har också problemet du beskriver. Förr var jag väldigt akademisk när jag pratade, använde svåra ord och uttalade aldrig(ALDRIG!!!!) någonting fel, sluddrade, stammade eller liknande.
För en ca två år sedan sade det klick. Vill påstå att det blev som över natten och sen blev sämre för att stanna på en nivå där det legat länge.

Jag är väl nu vad man kallar tankspridd. Glömmer vad jag håller på med medan jag gör det, som någon annan beskrev här. Kan ha väldiga problem att hålla samma tanke i huvudet en stund utan att den försvinner iväg.
Ibland när jag pratar driver jag ur min egen mening, börjar tveka på talet och glömmer vart jag ville komma med det jag pratade om.
Något annat jag anmärkt är mitt lokalsinne. Det finns knappt ett.
Samma med koncentrationsförmågan. Jag kan bara koncentrera mig på saker som förefaller intressanta. Jag går en teknisk linje på gymnasiet och har fått slopa matte- och fysikkurser på grund av min relativt nyvunna begränsning.
Jag skulle ändå kalla mig för relativt intelligent. Även om jag glömmer saker och det faktum att ointressanta går in genom ena örat och ut genom det andra. Det lustiga är att språkkunskaper och praktiska saker som utförs med kroppen, typ hantverke och mek, har ökat märkbart i samband med allt skrivet ovan :3freak

Edit: Skall tilläggas att all ledig "hjärntid", inkl pauserna mellan varje mening går åt tänkande på motorer och allt som har med det att göra. Det tar konstant upp en del av hjärnan. Kan ju bli svårt att koncentrera sig på flera saker samtidigt

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...