Minneskort, CF vs Microdrive

t-quick

oldie but goldie, HSK
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 625sxc, zx636r -03*såld, gsx750r -05 *RIP*
Köpte nyligen en canon eos 300d.
men jag saknar minneskort..
Korten jag väljer mellan är:
SanDisk CompactFlash 1GB Ultra II (High-Speed) typ I (60x hastighet) 2230kr
eller
MagicStor MicroDrive 2.2GB +Adapter 2228kr

hur mycket slöare är microdrive? kommer jag märka någon skillnad? Jag vill kunna ett par bilder i föjld utan att minnes kortet slöar upp det för mycket.

mvh
Jonas

Jag har haft en 300D sen de kom (köpte från Tyskland) och kör med ett 256 MB CF. Räcker till 70 kort med högsta upplösningen.

Har inte provat att ta serier med kort så nu börjar jag undra varför jag svarar överhuvudtaget :va :tungan

sandstream71 skrev:
Jag har haft en 300D sen de kom (köpte från Tyskland) och kör med ett 256 MB CF. Räcker till 70 kort med högsta upplösningen.

Har inte provat att ta serier med kort så nu börjar jag undra varför jag svarar överhuvudtaget :va :tungan
Är du nöjd med den? hur länge räcker batterina? nöjd med blixten?
några bilder du kan skicka över ?
icq 17635610

t-quick skrev:
Är du nöjd med den? hur länge räcker batterina? nöjd med blixten?
några bilder du kan skicka över ?
icq 17635610

Jag är kanonnöjd! Kör alltid med högsta upplösningen och bilderna blir kanon. PM:a mig din e-post adress så kan jag skicka över ett par bilder i originalformat.

Laddade kameran i fredags, var på ett bröllop i lördags och tog 60-70 bilder, tankade ur och tog sedan 10 bilder till på måndagen och fick då ladda batteriet igen för att tanka över bilderna. Räcker gott för mig!

Blixten fungerar bra men jag skulle gärna ha en sån där lite större modell så att man kan vinkla den uppåt vid vissa tillfällen.

Jag har en IBM Microdrive 1 Gb... Jag använder den tillsammans med min Canon Eos D30. Jag tycker att den är tillräckligt snabb för mig, men den är inte lika snabb som ett vanligt minneskort. Jag kan ta flera serier i rad, den går på det interna minnet.... typ 5-10 bilder i ett svep. Sen därefter så jobbar hårddisken och skriver....

Edit: Notera att 1 Gb är mer än tillräckligt. Iofs är min bara 3 megapixelkamera, vilket resulterar i över 700 bilder. Men det räcker inte batteriet till :3freak

sandstream71 skrev:
Nån som vet om 300D också har ett internt minne och isf hur stort det är?

Eftersom 300D är en nyare och bättre kamera än min så borde den fungera likadant eller bättre! :tummenupp

Nyheter
Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen