Minne till Svenne, skolkompis.

Kawa250

Jag, Rookie. Nä du skojjar :D
Gick med
31 Oct 2006
Ort
Markaryd
Hoj
Kawasaki/Husqarna 250cc
En polare till mig körde ihjäl sig för ett bra tag sedan, men jag vill hedra honom och lägger in en tråd här.

Var på fest hemma hos honom några dagar efter hans födelsedag. han hade haft körkortet för 125cc sedan någon månad och var stålt också över det. På festen dracka han en hel det och tappade kontrollen över sig själv, då började han låta sitt liv styras av alla andra på festen. Han skulle givetvis visa vad hans trimmade Honda Cr125R gjorde och drog iväg, full som f**n. efter ett tag så kommer kan tillbaka i full fart, vet inte vad den gjorde men det gick väldigt fort i alla fall, och kömmer rakt i bakpartiet på ett lastbilssläp. där han blir liggandes. Med tanke på allt blod så e det förståeligt att han dog i ambulansen på väg till sjukhuset.

Nu har jag fått skriva av mig i alla fall. tack för mig.

marcus
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Kawa250 skrev:
2585146 En polare till mig körde ihjäl sig för ett bra tag sedan, men jag vill hedra honom och lägger in en tråd här.

Var på fest hemma hos honom några dagar efter hans födelsedag. han hade haft körkortet för 125cc sedan någon månad och var stålt också över det. På festen dracka han en hel det och tappade kontrollen över sig själv, då började han låta sitt liv styras av alla andra på festen. Han skulle givetvis visa vad hans trimmade Honda Cr125R gjorde och drog iväg, full som f**n. efter ett tag så kommer kan tillbaka i full fart, vet inte vad den gjorde men det gick väldigt fort i alla fall, och kömmer rakt i bakpartiet på ett lastbilssläp. där han blir liggandes. Med tanke på allt blod så e det förståeligt att han dog i ambulansen på väg till sjukhuset.

Nu har jag fått skriva av mig i alla fall. tack för mig.

marcus


Beklagar, V.I.F..

Har vart med om liknande beteende bland folk man känner, (och kanske hos en själv också) när man ska stajla på fyllan.. Både med bil och mc, så jävla dumt, man ångrar sig som fan dagen efter.. Har dock alltid haft tur för ingen har råkat ut för nån allvarlig olycka, däremot har några blitt tagna av sheriffen.. Som tur är har man blitt lite mognare nu och inser att man inte ska köra på fyllan, inte värt det..

Kör försiktigt alla, både på hoj och med bil, olyckor händer så lätt....
 

Annelie75

Need for speed
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Gävle
Hoj
YZF-R1 -01
Oj så tragiskt, jag är verkligen lessen för din kompis som fick ett sånt tragiskt slut på sitt unga (antar jag) liv. Hoppas du kan få någon att tänka till efter att ha läst detta för det är verkligen inte värt att köra när man druckit!
Kör försiktigt, man får bara ett liv!

//Annelie
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det finns inga olyckor som inte är tragiska, men det känns på ett mycket mer påtagligt sätt när det är ens vän som dör, i synnerhet när man tvingas vara vittne till det.
Lärdomen till oss andra är ju att låta bli bilar och hojar när man har druckit, så ser man det från den synvikeln så kanske hans vurpa räddar någon/några andras liv. Men tragiskt är det i vilket fall som helst.
Jag hoppas att ni kommer över sorgen, stöttar varandra och att han fick det bra där han hamnade.
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
risktänkande e ju inte så högt när man e under 20..(talar av egen erfarenhet)..

fy fan så hemskt att behöva bevittna något sådant....

att köra på fyllan när man var runt 20 år själv var ju typ en vane-sak....
tog jämt bilen från krogen till hemmet (2,5 mil)...

dock tog mitt liv en vändpunkt då 2 av mina vänner dog i en singel-olycka på midsommar -02...
de voltade rakt in i ett träd ..inte speciellt fort heller....

hela vårat "gäng" kom i chock..och många firar inte ens midsommar längre..
 

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Katrineholm
Hoj
KTM 450 EXC
Kan inte annat än beklaga...Men om man ser det från en annan synvinkel, om han körde berusad så var det ju bra att han körde ihjäl sigsjälv och ingen annan!

Men ändå R.I.P!
 

Bandido

HEAR ME NOW AND BELIEVE ME LATER!
Gick med
12 Oct 2005
Ort
Huddinge
Hoj
Xt660
Tråkigt och så otroligt onödigt.
Det var ju tur att han inte tog med sig andra människor till graven, det där
kunde ha slutat hur som helst.
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Top