Minkfälla, revolver, min första blocketpostning

Sätter man ut minkfällor så skiter man nog i hur pälsarna blir bara minken försvinner. Informationen är inte alls värdelös förresten med tanke på hur mycket folk som faktiskt inte förstår/inte vill förstå att det alltid är licens som gäller så länge prylarna är legalt införskaffade.

Markus skrev:
Snacka om värdelös information: "OBS revolvern ingår EJ köpet!"

http://www.blocket.se/view/5293183.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0

Frågan är då, hur blir pälsarna som Lennart producerar med hjälp av sin revolver? Har svårt att tänka mig att det blir en fin kappa att strutta runt med.

Vi har en egen sjö med inplanterad fisk och plågas av diverse otyg som fåglar, minkar och polacker som är och försöker äta våran fisk. Vi gör inte pälsar av dom.

honkiie skrev:
Vi har en egen sjö med inplanterad fisk och plågas av diverse otyg som fåglar, minkar och polacker som är och försöker äta våran fisk. Vi gör inte pälsar av dom.

Oj, vad du ska få utbilda mig i fisk vs mink problematiken nu. :)

1. Varför planterar man fisk?
2. Varför äter polackerna eran fisk?
3. Varför är polackerna där?
4. Varför misslyckas polackerna?
5. Varför planterar man fisk om det finns vilda djur i området som vill äta den?
6. Varför tar man inte till vara på pälsen?
7. Vilka är "vi"?
8. Skjuter ni revollver skått på polackerna?
9. Har du hatt?
10. Kan du fånga en minnk med hjelp av en ketting?

Markus skrev:
Oj, vad du ska få utbilda mig i fisk vs mink problematiken nu. :)

1. Varför planterar man fisk?
2. Varför äter polackerna eran fisk?
3. Varför är polackerna där?
4. Varför misslyckas polackerna?
5. Varför planterar man fisk om det finns vilda djur i området som vill äta den?
6. Varför tar man inte till vara på pälsen?
7. Vilka är "vi"?
8. Skjuter ni revollver skått på polackerna?
9. Har du hatt?
10. Kan du fånga en minnk med hjelp av en ketting?

1. För att det är trevligt att fiska lite vid sjön och grilla osv
2. För att polacker är bärplockande fattiga svin som stjäl allt dom kommer över och bor i tält nån kilometer in i skogen.
3. Se fråga 2
4. För att vi far dit å säger åt dom att dom ska ge fan i fisken annars jävlar
5. För att det inte finns så hemskt många vilda djur som vill äta dom, det är inte så att man går ut och ser en mink om dagen
6. Nu när du säger det så kanske vi gör det jag vet inte
7. Den stolta öbergs släkten
8. Nej men vi skulle vilja
9. Bara om jag är otroligt vidrigt full
10. Minnkarrna e så jävvla snabba all tså!! Man fårr fan inte fatt på dom med bara ketting!

Jag har en fundering angående pungt 10...
Måste inte den man slår med ketting ha ett bil tack? Eller kan man ketta dom(tm) direkct(tm igen) på huvet?

Du kann ketta vart du vill! om dom sitter i billen så kettar man gerna i tacket äller fram rutan. Jag burkar även reppa med fot pinn arna då jag kör om

honkiie skrev:

Samma här, egen regnbågsjö. Inga problem med mink än men däremot polska bärplockare. I sommar har vi satt upp skylt på både svenska engelska och polska och då kan de försöka komma och spela ovetande.

Nästa gång jag stöter på en tjuvfiskare som börjar mopsa så åker han i sjön om jag för tillfället råkar sakna en ketting att slå i tacket på deras risiga ryssbil. :tummenupp

Mer seriöst så är det ingen större skillnad på att tjuvfiska och bryta sönder lås på en mc. Stöld är stöld. Fisk kostar pengar.

Hur är det med allemansrätten vs. fiske? Vissa vattendrag måste man ju ha fiskekort för att få fiska, innebär det att alla andra sjöar etc är uttryckligen förbjudet att fiska i?

Coola Ola skrev:
Hur är det med allemansrätten vs. fiske? Vissa vattendrag måste man ju ha fiskekort för att få fiska, innebär det att alla andra sjöar etc är uttryckligen förbjudet att fiska i?

Ja, vår sjö är arrenderad inklusive fiskerätten i den. Ska man fiska i en sjö så får man ha fiskekort alt. fråga markägaren om lov.

Markus skrev:
Snacka om värdelös information: "OBS revolvern ingår EJ köpet!"

http://www.blocket.se/view/5293183.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0

Frågan är då, hur blir pälsarna som Lennart producerar med hjälp av sin revolver? Har svårt att tänka mig att det blir en fin kappa att strutta runt med.

Snygg annons. Det lär nog ringa en del tvivelaktiga personer som inte är intresserade av fällan, utan av revålvern. Smart om man vill ha påhälsning av fabror bandit.

Det måste väl vara ryss som härjar i älvsbyn? :va Polackerna har ju fullt upp med att hänga på Balt & C:o i mellan-/sydsverige.

Tro mig, dom kommer i mängder, kan vara det att de verkar ju vara på en stöldturné varenda gång dom kommer så att dom kör nog genom hela sverige och rövar och skövlar.

honkiie skrev:
1. För att det är trevligt att fiska lite vid sjön och grilla osv
2. För att polacker är bärplockande fattiga svin som stjäl allt dom kommer över och bor i tält nån kilometer in i skogen.
3. Se fråga 2
4. För att vi far dit å säger åt dom att dom ska ge fan i fisken annars jävlar
5. För att det inte finns så hemskt många vilda djur som vill äta dom, det är inte så att man går ut och ser en mink om dagen
6. Nu när du säger det så kanske vi gör det jag vet inte
7. Den stolta öbergs släkten
8. Nej men vi skulle vilja
9. Bara om jag är otroligt vidrigt full
10. Minnkarrna e så jävvla snabba all tså!! Man fårr fan inte fatt på dom med bara ketting!

Du har svarat fel på fråga 2 och 3, troligtvis även fråga 4.

frekke skrev:
Du har svarat fel på fråga 2 och 3, troligtvis även fråga 4.

Efter lång efterforskning så törs jag påstå att jag har rätt på just 2,3 och 4. För att vara med politisk korrekt så kan vi ersätta ordet polacker med invandrande säsongsarbetare för livsmedelsanförskaffning om du verligen vill.

eus skrev:
Jag hattarr rom åxåå !!! :mad:

Fram för allt minnkarna!!!!!!!!!!!!!!! Skule gerna ha en iosf som pels på vinntern för att rettas med djur vänerna. HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHA!!!!!!!

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8