Miniwheelie

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
garpenrud skrev:
min r1a gasas upp på 3 första växlarna.. utan några "tricks" bara ge gas.. sen är ju det klart svåraste att åka jämt framåt... själv har jag en egen konstig teknik där jag gasar,släpper,gasar,släpper.. hela tiden menast jag är uppe kanske 1meter eller så med framhjulet.. går att köra rätt långt, men som sagt.. det kanske inte är så snyggt hehe..

nån som har bra tips på att få en jääämn gång? när man väl är uppe..

Din är dock vässad antar jag.
Normalt sett funkar det bara på 1an, sen är det teknik som gäller för annat än smålyft.
on-off tekniken räknar jag inte som ofrivilligt uilande.

Om man håller fullt spjäll från botten på ettan med min R6a så börjar den resa på sig runt 8000 nånstans, slår man ner å slår i tvåan kommer den lika högt upp igen, börjar man på tvåan får man däremot slå av/på för att få den å lyfta kanske en lr två decimeter. Att det skulle vara svårare på en 750 med en förare på dubbla min vikt nästan (blandar säkert ihop nu men) har jag svårt att se ;D

Jag tycker att prövar man sig fram försiktigt så äre enklast att börja med att powerwheela på första växeln. Man blir "skrämd" långt före man har gått över. Det kan ju va en fördel att man känner sin hoj och dess karaktär innan man ger sig in på det ;)

Silwer skrev:
Tja på 1an så blir det ju ofriviligt slangande med R1an, men inte på 2an, är zx9an så pass mycket piggare än R1an alltså?
Eller har det med utväxlingar alternativt trimmning att göra kanske.

Ehhh va R1:an kommer inte upp på slangen på 2:an??

Min ZX9 är original, bänkade den till 130hp på slangen. Inget slip-on eller något annat. Bara att hålla i rullen så kommer den upp på 2:an. Har iofs inte kollat vi vilket varvtal. Känns som att jag inte vill titta ner på den just då hehe!!

JB

Jas-95 skrev:
Ehhh va R1:an kommer inte upp på slangen på 2:an??

Min ZX9 är original, bänkade den till 130hp på slangen. Inget slip-on eller något annat. Bara att hålla i rullen så kommer den upp på 2:an. Har iofs inte kollat vi vilket varvtal. Känns som att jag inte vill titta ner på den just då hehe!!

JB

svar nej, startar du på 2an kan du hålla makaron, den lättar ju lite men det uiilar inte om man inte slår av på gasen för att sen ge på gas igen.
Men hojar skiljer sig ju åt givetvis, jag menar ju inte att den är helt jävla omöjlig att få upp på bakhjulet.

inga probs att gasa upp min 600:a :) 6-7000, gasa gunga lite med framgaffeln, sitt en bit bak på sadeln så kommer framhjulet upp :tummenupp
Kan kanske ha att göra med min vikt, 107kg hjälper till bra när de flyttas bak en bit :tungan

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8