Miniskylt Madness

Jag

• Antal röstningar
    0

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Som ni säkert redan känner till så kostar det numera 1500:- i böter om man ertappas med denna livsfarliga och olagliga produkt.

Rigge skrev:
2568172 Vad är det för fel på vägverkets?
Det är troligtvis det lilla formatet som gör skylten farlig, den kan lätt fastna i halsen om man sväljer den.

GSXR1100R skrev:
2568170 Som ni säkert redan känner till så kostar det numera 1500:- i böter om man ertappas med denna livsfarliga och olagliga produkt.

Har mött polishojar och bilar många gånger på mina turer med hojen.
(bor granne med polishuset på k-holmen)

Men har inte någon gång blivit stoppad.. men jag har tur,
har alltid haft det, kommer alltid ha det.. :)

Så jag fortsätter nog köra på tur nästa år..

Nu har jag ingen plåt alls. Innan har jag endast kört med VV's.

Jag ser inte skylten när jag kör ändå.

GSXR1100R skrev:
2568173 Det är troligtvis det lilla formatet som gör skylten farlig, den kan lätt fastna i halsen om man sväljer den.

Kanske kan göra miniskyltarna ätbara?

Rigge skrev:
2568172 Vad är det för fel på vägverkets?

Egentligen inget!

Jag hade miniskylt monterad hela sommaren. Dagen innan besiktning bytte jag till orginalskylten. Sen har den fått sitta kvar. Enda anledningen för mig att ha miniskylt, är att hojen ser så förbaskat mkt bättre ut med den på.

Hade jag alltid varit ute efter att lura snuten, hade jag plockat bort skylten helt.. Men inte f-n tycker jag det är värt 1500:- för en miniskylt, Straffet är ju detsamma som att åka helt utan skylt... :va

Frågan är om folk som tidigare hade miniskylt, nu helt kommer plocka bort sina skyltar??

Nåja.. Jag har iaf gett upp tanken på miniskylt.. Tänker fortsätta med den stora fula.

hållundan skrev:
2568180
Jag ser inte skylten när jag kör ändå.
Herregud, vad är det du säger, det är ogenomtänkta kommentarer som det där som får alla miniskyltägare, kjolpaket-på-gammal-volvo-ägare och köra-med-tända-dimljus-bilförare att bli jätteledsna! Be om ursäkt!

Jag kör med originalskylt. Hade miniskylt innan, men bytte eftersom jag inte alls är så sugen på att bli stoppad enbart pga att polisen ser att jag har miniskylt. Då lär de se resten också :gnissla

Var köper man miniskylt ? Kan man bara få den exakt som orginal fats minder kan man få i olika färger. Det är nämligen så att min hoj finns i GB och de skyltarna är ass fula och stora

R1Monstret skrev:
2568185 Frågan är om folk som tidigare hade miniskylt, nu helt kommer plocka bort sina skyltar??

Nåja.. Jag har iaf gett upp tanken på miniskylt.. Tänker fortsätta med den stora fula.
Jag har aldrig ens haft någon miniskylt, men jag blir förbluffad om folk är så envisa att dom fortsätter med miniskylt trots risken att få betala 1500:- för ingenting, är det verkligen värt det eller är priset för civil olydnad priceless.

Slipon med för högt buller är en sak men en skylt....

har inte sett min skylt på bra länge, den ligger i garaget nån stans

VV skylt placerad i hjulhuset, är det samma peng på att ha den där som att köra med utan, (eller liten)? Finns väl så att säga risk för att den hamnar på läppen längst bak igen istället.

// Wip

GSXR1100R skrev:
2568199 Jag har aldrig ens haft någon miniskylt, men jag blir förbluffad om folk är så envisa att dom fortsätter med miniskylt trots risken att få betala 1500:- för ingenting, är det verkligen värt det eller är priset för civil olydnad priceless.

Slipon med för högt buller är en sak men en skylt....

Du e bara "gammal" :confused: och kör på en änu äldre hoj (tror jag):tungan

Har vv:s skylt, men har den inte placerad rätt. Vilket blir samma brott som miniskylt.

lahi skrev:
2568197 Jag kör med originalskylt. Hade miniskylt innan, men bytte eftersom jag inte alls är så sugen på att bli stoppad enbart pga att polisen ser att jag har miniskylt. Då lär de se resten också :gnissla
Blev ertappad att ha framfört min på allmän väg utan skylt, ett riktigt grovt brott :) slängde då hanskarna fort som fan på laddtrycksmätarn och klarade mig :)

1500kr är för mycket för att åka med mini skylt bättre att köra utan :)

R1Monstret skrev:
2568185 Egentligen inget!

Jag hade miniskylt monterad hela sommaren. Dagen innan besiktning bytte jag till orginalskylten. Sen har den fått sitta kvar. Enda anledningen för mig att ha miniskylt, är att hojen ser så förbaskat mkt bättre ut med den på.

Hade jag alltid varit ute efter att lura snuten, hade jag plockat bort skylten helt.. Men inte f-n tycker jag det är värt 1500:- för en miniskylt, Straffet är ju detsamma som att åka helt utan skylt... :va

Frågan är om folk som tidigare hade miniskylt, nu helt kommer plocka bort sina skyltar??

Min åsikt är nog ändå den att man lider större risk att bli ertappad såsom en skurk i de fall då motorcykeln fullständigt saknar skylt än när där finns en mindre skylt än tillbörligt, enär somliga poliser lättare tycks se mellan fingrarna för mer ringa förseelser än grövre. Således bör det i längden vara dyrare att fara utan skylt än med en liten.

Jag har VV´s skylt men har den placerad i hjulhuset så den inte syns bakifrån, kanske är lika höga böter som miniskylt men lättare att snacka sig ifrån, det lyckades iaf jag med när dom kom efter jag hade vurpat i sommras, men då var dom ju inte lika hårda på sån här grov brottslighet.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman