minimoton dör...

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!
Tjena!

Köpte en minimoto/pocketbike sporthojs modell till brorsan, det är en 05:a och ligger på 49 cc/ i boken står det 47 cc, hursomhelst så är det nog den minsta/klenaste modellen.

Efter ett par dagars körning, inte mycket alls så dör hojen:va Den går alltså att få i gång men när man kör iväg så slår den av, med ett mullrande ljud, precis som om den inte får nå gas/bensin...någon som vet vad detta beror på?

väntar tålmodigt på svar

Är ofta skräp kvar i tanken på dedär små rackarna.
Tycker det låter som skitig förgasare, plocka bort och rengör noga o blås igenom alla munstycken.
Borde göra susen.

Är ofta skräp kvar i tanken på dedär små rackarna.
Tycker det låter som skitig förgasare, plocka bort och rengör noga o blås igenom alla munstycken.
Borde göra susen.

Ok ska prova det, hoppas det hjälper:) inte så roligt o köpa något som inte fungerar till ungarna.

Tack för svar

Förresten kan det inte ha o göra med tvätten som gjordes i helgen? Tvättade min hoj så dök brorsan ner, tänkte ja vi fixar din med...Spruta på avfettningen och spolade av lill räcern:) vatten som kommit in någonstans? avfettning som ligger kvar någonstans?

Last edited:
jag tror att det är förgasarnålen som behöver justeras jag. skruva av locket där gaswiren går ner och ändra brickan som sitter på nålen ett hack ner/upp och testa...
händer vanligen under inkörningen.

jag tror att det är förgasarnålen som behöver justeras jag. skruva av locket där gaswiren går ner och ändra brickan som sitter på nålen ett hack ner/upp och testa...
händer vanligen under inkörningen.

Ska kolla upp det med, hann inte igår var ju ute och körde själv:)

tack för svar

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...