minimoto

Rode_No1

Ny medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
Yamaha R1 2007
Hejsan. Det var så att jag köpte en minimoto idag. Jag fick med en extra koppling som tydligen skulle vara av bättre kvalite. Men när jag skulle byta ut slirkoppligen eller vad det heter så gick snörstarten väldigt trögt. Jag bytte tillbaka till orginalkoppligen och felet kvarstod!? sen så gick snörstarten sönder när jag skulle dra igång den, och det måste vart för att snöret gick för trögt. Vad kan detta vara för fel??

Väldigt tacksam för svar.

M.V.H//Rode

Rode_No1 skrev:
Hejsan. Det var så att jag köpte en minimoto idag. Jag fick med en extra koppling som tydligen skulle vara av bättre kvalite. Men när jag skulle byta ut slirkoppligen eller vad det heter så gick snörstarten väldigt trögt. Jag bytte tillbaka till orginalkoppligen och felet kvarstod!? sen så gick snörstarten sönder när jag skulle dra igång den, och det måste vart för att snöret gick för trögt. Vad kan detta vara för fel??

M.V.H//Rode
Tror att du får mer svar om du ställer frågan i mini-moto forumet.

Rode_No1 skrev:

M.V.H//Rode

Är det en sån pocketbike som på bilden kommer du göra i sönder mer än en snörstart kan jag lova dig!!! Men starten ska ju inte börja gå segt för du bytt koppling det låter lite :3freak

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    116.8 KB · Visningar: 74
Jo det är väl ungefär en sån. Vad kan det vara tro?

QUOTE=Mögel]Är det en sån pocketbike som på bilden kommer du göra i sönder mer än en snörstart kan jag lova dig!!! Men starten ska ju inte börja gå segt för du bytt koppling det låter lite :3freak[/QUOTE]

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT