minimoto

ström

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
minimoto
Ja skulle villa ha en minimoto hoj o bara glida runt på hemma i byn o så.
va ska man köpa för nåt o var kan man beställa på nå bra ställe. vill inte betala allt för mycket men de får inte va nå skit som går sönder o så

Man får vad man betalar för helt enkelt. Det finns inga genvägar :)

Dock har min 2000kr kina minimoto funkat i det närmsta felfritt.
Kopplingen är fortfarande hel och kedjan har hoppat nåra ggr men pga att jag varit slö och inte spänt upp den.

Men andra här på forumet har ju inte haft lika tur som jag med sina "billiga" minis med trasiga draganordningar, rasade kopplingar, motorer som ej startar, skurna hjul lager mm mm

Är man lite händig å inte har tummen mitt i handen så kan man ha mycket kul med en sån här billig kina mini. Dom kräver lite handpåläggning om man säger så. Det är inte bara att dra igång den å åka när man får hem den. Tanken bör rengöras och bromsok och bromsar skall kollas upp samt att känna på alla skruvar så dom inte sitter löst. kolla bakhjulet så det går i linje med motorn.

Hoppas att tipsen kan hjälpa dej lite :)

ström skrev:
Ja skulle villa ha en minimoto hoj o bara glida runt på hemma i byn o så.
va ska man köpa för nåt o var kan man beställa på nå bra ställe. vill inte betala allt för mycket men de får inte va nå skit som går sönder o så

Som han sa så får man de man betalar för, säljer själv sådanna men om du ska ha nått som bara funkar att åka (dock gåt ALLTID drag starten sönder då den e gjort i plast) kostar 2790:- i affären ihop monerad och provstaratd och garanterar att allt är sjyst vid leverans men kom ihåg att de inte e någon garanti på NÅGON minimoto då de klassa som tävlings/lek fordon

om du vill ha en me dragstart som håller och du vill att minimoton ger lite bättre speed och inte vill lägga ut mycke pengar så rekomenderar jag GS 902:an. Den ligger på 10 hk och går ca: 80 km/t och är en exakt kopia av BLATA ORIGAMIN förutom motorn den tror ja kostar ca: 5000:- kan återkomma me exakt pris

Och sist om du verkligen vill ha en som håller på livsstid och vill lägga ut så lite pengar som möjligt rekomenderar ja Blata 2.5 priset ligger på ca: 8000:- men e värt varenda krona. :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman