Minimoto

  • Thread starter Thread starter Sniper
  • Start date Start date

Sniper

Guest
Jag undrar vad en bra minimoto ska kosta? Vilket märke e bra
(prestanda samt kvalite) ??? Jag är novis i ämnet hjälp mig o hitta rätt...
 
Polini http://www.polini.co.uk har bra hojar.

Räkna med 12000kr-15000kr för en bra modell, enligt säkra källor.
Sedan vad definitionen bra står för är förstås relativt.
 

Bifogat

  • baseairhp42bike.gif
    baseairhp42bike.gif
    31.2 KB · Visningar: 70
  • gp3bike.jpg
    gp3bike.jpg
    30.4 KB · Visningar: 68
  • ducatirepbike.gif
    ducatirepbike.gif
    25.6 KB · Visningar: 71
Last edited:
Sniper skrev:
Ok då ska man bara glömma dom för 3000 - 6000:-
Någon bra återförsäljare i skåne??

Det behöver du inte göra, som med det mesta så får man vad man betalar för.
Dyrt = oftast bättre kvalitet, billig = oftast lite sämre.
 
Sniper skrev:
Ok då ska man bara glömma dom för 3000 - 6000:-
Någon bra återförsäljare i skåne??

Den modellen som heter LY-CIG14F hos de flesta importörer är faktiskt riktigt bra. Alu-boxram, uppemot 7-8 hk på bakhjulet och kostar c:a 5000 pengar. Givetvis är en minimoto för 15000:- bättre men om du inte ska tävla så räcker 14F gott o väl.
 
Är du händig av dig och klarar av att meka så köp dig en kinahoj, t.ex. 14F som Ola säger. Kvalitén kan väl inte direkt jämföras med de dyrare cyklarna, men är du som sagt duktig på att meka så borde detta inte vara något problem. Nu säger jag inte att man inte behöver var mek kunnig om man köper en dyrare cykel, men det blir troligtvis mycket mindre mek än med en kina.
 
Kör upp till Kristianstad och w-motoracing. Där finns både kinamoppar och han kan rekomendera någon av de äkta hojarna som finns.
 
OK tack för tippsen, jag hade räknat med ca 10000:- för en hyffsad att
att leka med på racecenter eller vad det heter i malmö...
 
Denna killen kan nog skaffa fram något i din prisklass annars. Verksam i Eslöv.

Daniel Ohlsson. M&M Tel: 0705-191267

Kan dock inte svära på att han sysslar med detta längre, var många år sedan jag pratade med honom.
 
Jo han håller på fortfarande! Han kör med oss på Racehouse (Malmö)
Kom dit en söndag och snacka med lite folk så kommer du nog hitta en bra hoj till ett bra pris! Det kanske inte är någon som säljer en just där men vi hör och ser en massa så glid dit och snacka! :D Obs: Vi bits inte
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top