Minimoto trubbel

Has-bean

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2004
Ort
Norrland
Hoj
R1
Tjena,

Jag fick nyss hem min W-Motoracing moto och har lite trubbel att få igång den. Så jag tänkte be om lite tips på grejjer som kan orsaka detta.

Saken är att jag kan för mitt liv inte få igång den utan startgas. Fick en tillstymelse till tändning en gång men sen har de vart dött.

Med startgas går den igång på 1 eller 2 drag och funkar sedan helt okey tills jag stänger av den. Om man är snabb kan man få igång den då som vanligt men väntar man 10sec eller mer så måste man fram med startgas igen.

Några tips på vilka inställningar som behöver göras? Gnistan är bra och det rinner fram bensin hela vägen.

Tack på förhand!
 
Has-bean skrev:
Tjena,

Jag fick nyss hem min W-Motoracing moto och har lite trubbel att få igång den. Så jag tänkte be om lite tips på grejjer som kan orsaka detta.

Saken är att jag kan för mitt liv inte få igång den utan startgas. Fick en tillstymelse till tändning en gång men sen har de vart dött.

Med startgas går den igång på 1 eller 2 drag och funkar sedan helt okey tills jag stänger av den. Om man är snabb kan man få igång den då som vanligt men väntar man 10sec eller mer så måste man fram med startgas igen.

Några tips på vilka inställningar som behöver göras? Gnistan är bra och det rinner fram bensin hela vägen.

Tack på förhand!

Byta tändstift.
 
NGK, ok, men vilket NGK? Har du exakta modellbeteckningen? Är det modellen som nämndes i boken, har för mig att de specade ett NGK även om det inte var det som satt i original?
 
Ninjaboy skrev:
NGK, ok, men vilket NGK? Har du exakta modellbeteckningen? Är det modellen som nämndes i boken, har för mig att de specade ett NGK även om det inte var det som satt i original?

Ett NGK BM6A, numret stod på stiftet som var i (JG BM6A) så de var bara att plocka fram snabbt.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top