Minimoto på allmän väg?

platniklas skrev:
Jag blev även av med lämplighetsintyget i 1 år. Men det nog bara min vanliga tur.



Vänligen Niklas.

Lånar lite på tråden och ställer en simpel (?) fråga.. Jag har A1 kort och är 17 år, har jag något lämpa kvar som jag kan mista till bil körkorter eller så??
 
Stolten skrev:
Lånar lite på tråden och ställer en simpel (?) fråga.. Jag har A1 kort och är 17 år, har jag något lämpa kvar som jag kan mista till bil körkorter eller så??

Om du menar prövotid är svaret nej.

Förresten 30 dagsböter hur mycket $ är det ?
 
Twosaint skrev:
Om du menar prövotid är svaret nej.

Förresten 30 dagsböter hur mycket $ är det ?


Med tanke på att min inkomst är 0 kr (om man inte räknar studiebidrag) så är det ju inte mycket iaf...

Vad bra, så då blir inte mitt bil körkort inställt pga tex att man gör nått dumt?
 
Stolten skrev:
Med tanke på att min inkomst är 0 kr (om man inte räknar studiebidrag) så är det ju inte mycket iaf...

Vad bra, så då blir inte mitt bil körkort inställt pga tex att man gör nått dumt?

Blir du av med A1-kortet blir du troligen av med lämpan samtidigt, om jag inte missförstått det hela.
0 SEK i inkomst ger dagsböter på 30 SEK.



Vänligen Niklas.
 
Min big bike är pajj så jag ska bränna runt som fan när mina minibikes kommer
:tomten Vägen till skolan är ju över avenyn så blir att lära sig uuuuila med minibikesen.
 
Mr-zx7 skrev:
Isåfall köp en moppe! och använd minimotorn där den kommer till sin rätt på en liten bana! tror nog att du kommer att tröttna annars!
En moppe går inte att trycka in i skåpet och är inte lika 14årigafrida över som en minimoto
 
Stolten skrev:
Jag ringde polisen för 2 minuter sedan och frågade vad man fick för straff för att köra en minimoto på allmän väg, då dem inte visste va det var så sa jag ett helt oregisterat fordon som inte finns med i några register..

Svaret blev: 30 dagsböter och en varning! Kan INTE bli av med körkortet sa dom, detta är altså polisen själva som sagt... 016-162000 om in inte tror mig..

För *DET* brottet ja, saknar man körkort får man även *olovlig körning* vilket kan göra att man blir av med kortet (andra behörigheter), man kann också torska på andra saker som "framförande av trafikfarligt fordon" osv..
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top