minimoto/motard malmö 4:e dec

Nä, inte runt 2 tiden, vi ska vara där innan så att vi får kläder och så!

Hej på er! Hur gick det för er? Vem vann? Och hur gick det för dom som klotade? Gick väl sådär för mig. Vi körde 2x 10 minuter, första åket trivdes jag inte alls med minin och bytade i pausen. Andra åket gick mycket bättre, kapade ca. 4 sekunder / varv men gjorde en praktvurpa i näst sista kurvan på sista varvet.

komiskt nog så vann phille som även körde in i mig. jag är fortfarande lite öm om revbenen men annars ok. jag skulle ha kört minimoto men jag kunde fanimej inte sitta med båda fötterna på hojen (får bli yoga ett års tid så kaaanske det går)

ja, komiskt nog så vann jag. jag kunde nästan sätta pengar på att t.ex. simon, micke eller miguel skulle vinna eftersom dom har tekniken. miguel är en duktig hojförare överlag, micke kör ju Supermotard och Simon har kört på bana en hel del. dom andra är säkert bra förare också, men nu tippade jag på dessa 3 som pallplats-tagare eftersom jag vet hur dom kör och vad dom har för erfarenheter.

förövrigt så var det jag som körde in i anthony (ripster), därav vår vurpa. skönt nog så verkar han ha klarat sig bra :)

förövrigt tycker jag att beshar's vurpa var lite töntig. han körde ju lite nätt in i ett däck bara ju. en annan kramade däck en stund :)

tack för en trevlig dag pojkar!
synd du inte fick med tjejernas (dom som var typ 15 år eller nåt och glodde när vi först skulle sätta oss på hojarna) reaktioner med på film när han gubben startade maskinerna. dom hade nog inte räknat med att dom skulle skicka en stark vindpust på dom :D

P.S: jag kan inte allas smeknamn här på sporthoj, så om något behöver förtydligas med vem som är vem så får någon annan fixa det :)

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back